Jump to content

Contact peiler gis bort til "trengende"


fettern

Recommended Posts

Jeg har en 7 år gammel Contact peiler som jeg gjerne gir bort til ung og "fattig" hundeeier/jeger. Den er godt brukt, men er helt i orden og har vært med på mange fine loser med dachser. Den ble pensjonert når GPS-peiler overtok her.

 

Den må hentes i Oslo/Akershus-området, hvor blir vi enige om.

 

Du har ikke peiler fra før, men disponerer en hund du skal begynne å slippe, skriv litt om deg selv og hvor du holder til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Herlig tiltak!

 

jeg har en jämthund med helt syk jaktlyst som blir 9måneder rundt hjørnet og det jobbes mot blodsporprøve nå. Planen er å begynne med innjaging når gutten er godkjent. Vi holder til i Bodø men har elgvall på Andøya i vesterålen.

 

Blir vanskelig med henting, men prøver meg uansett.

kanskje en kompis har mulighet.

 

Selv er jeg 22år og dama har bestemt at det ikke settes av penger til en astro riktig enda. Barnevogn er nemlig viktigere :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

steike, flott tiltak!

jeg er på leting etter en peiler og må ha fort som fy!

har ikke råd til astro :| men skal ha det når jeg får mulighet! har en foxhound mix valp jeg har begynt og jage rev med og hun har nå begynt og jage oppmot halvtimen, og nå tør jeg ikke slippe så mye paga regner med losene blir lenger og lenger nå.

om du vill låne den til meg så tar jeg gjærne imot og kan gi den videre når jeg får astro'n i hus :D kunne blitt en kammerånd peiler ;D som går videre ;D

 

MVH

 

Jackrussel og kiara :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Peder ble vinneren !!

 

Sender den til Bodø neste uke :winke1:

 

Herlig tiltak!

 

jeg har en jämthund med helt syk jaktlyst som blir 9måneder rundt hjørnet og det jobbes mot blodsporprøve nå. Planen er å begynne med innjaging når gutten er godkjent. Vi holder til i Bodø men har elgvall på Andøya i vesterålen.

 

Blir vanskelig med henting, men prøver meg uansett.

kanskje en kompis har mulighet.

 

Selv er jeg 22år og dama har bestemt at det ikke settes av penger til en astro riktig enda. Barnevogn er nemlig viktigere :)

Link to comment
Share on other sites

Da postet jeg peileren til Peder K i går ettermiddag.

 

Jeg forsøkte å starte den i går, men mislyktes og regner med at batteriet er flatt i hundedelen. Den virket i hvert fall da jeg pensjonerte den.

 

Hvis du ikke har noe erfaring med en slik peiler får du sikkert hjelp i forumet eller kanskje du kjenner noen som har brukt Contact.

 

Som en kuriositet kan jeg nevne at min forrige dachs druknet i november 2007 under los med denne peileren rundt halsen. Det var mer eller mindre is på elva og langs elvebredden var det is ca. en meter ut der hunden gikk i vannet etter mange dager med streng kulde. Det fulgte et mildvær i dagene etterpå, elva steg betydelig og det ble vanskelig å få tak i hunden. Jeg gjorde gjentatte forsøk på å hente opp hunden i dagene som fulgte og etter 11 dager lyktes jeg.

 

Peileren virket som den skulle selv etter så mange døgn i vannet og var helt tett. Jeg brukte den på min nye hund et år eller to etterpå. Det var takket være peileren det var mulig å lokalisere hvor hunden lå i vannet, uten den hadde det ikke vært mulig å finne hunden.

 

Håper du får glede av den :D

 

 

Frode

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...