Jump to content

Tips: Bytte forsikte på S&W med forsikte montert med splint


OIH

Recommended Posts

Ville ha fiberfrontsikte på 686'n min, og bestilte et fra S&W som skulle passe. Spalten siktet skulle ned i var trang, og jeg må bare innrømme at selve fiberen nå ikke finnes lenger, men jeg hadde dårlig tid, og trengte et forsikte, men blind vold funket dårlig. Det var grader på siktet etter at jeg hadde brukte hammer og dor for å slå det på plass. Det var i denne prosessen at fiberen ble knust.

 

Filte/smerglet bort gradene sånn at siktet ble sånn nogelunde, og begynte å tenke litt. Så skrudde jeg skjefteplater og tønne av revolveren, og la den i varmluftsovnen på rundt 70°C, siktet la jeg i fryseren på -28°C. Etter 20 minutter var pistolen varm (litt for varm, så jeg måtte bruke gryteklut). Siktet entret fortsatt ikke uten vold, men nå klarte jeg å slå det på plass med gummihåndtaket på en skrutrekker. Var ikke like flink da jeg skulle bore hull til splinten, hadde ikke 1,2/1,3mm bor, og brukte 1mm. Planen var å bore hull, og deretter bruke den dele av boret som går inn i drillen som splint. Etter å boret fra begge sider og sett at det var gjennomgang med bust fra en kost, forsøkte jeg å hamre borret igjennom. Da brakk det dessverre, og det gjorde det selvsagt fra andre siden også...

 

Uansett, trikset med pistol i steikeovnen og sikte i fryser funker, til splinten bør man ha korrekt størrelse på borret, og har man tenkt å bruke borrskaftet som splint, så vær sikker på at det entrer hullet i siktet (ikke bare i kornfoten) før du bruker hammer.

 

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...