Jump to content

Rossi rifler


Alladin

Recommended Posts

Jeg har hatt to Rossi-revolvere, de eneste våpnene jeg har sendt til destruksjon.

Snakker vi om det samme merket? I så fall må jeg spørre, hvorfor i all verden vil du ha en Rossi?

 

Når det gjelder spørsmålet ditt, så tror jeg ikke det er noen som importerer dette p.t. Lenge siden jeg har sett slike produkter i butikkene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt to Rossi-revolvere, de eneste våpnene jeg har sendt til destruksjon.

Snakker vi om det samme merket? I så fall må jeg spørre, hvorfor i all verden vil du ha en Rossi?

Samme her, eneste våpen jeg har levert til gjenbruk er ei slarkepurke av en Rossi sideligger.

 

mvh

Ulken

Link to comment
Share on other sites

Tror det kan være lurt å skille mellom rossi "den gang da" og Rossi "nå" sånn rent kvalitetsmessig.

Har skutt litt og tafset en del på rossi 1892 rifler, og de har vært helt greie. Kjenner ikke til noen importører pr i dag. Forøvrig skal det være forskjell i løpsdiameteren mellom .22 LR og .22 WRM så det er ikke sikkert du får bra presisjon med begge, om du klarer å grine inn en slik til landet.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig skal det være forskjell i løpsdiameteren mellom .22 LR og .22 WRM så det er ikke sikkert du får bra presisjon med begge

Det har fungert greit i endel Ruger Single Six revolvere jeg har vært borti opp gjennom årene, men de går ikke like godt med alt av .22LR patroner.

Forøvrig, det er endel år siden sist jeg tok i et Rossi-våpen, men jeg kan ikke si jeg har savnet dem...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...