Jump to content

Hvor/hvordan søke om å drive storviltjakt alene før fylte 18


hunter boy

Recommended Posts

Det har seg slik at jeg fyller år sent på året og blir ikke 18 før i november i år og da synes jeg at det er domt at rådyr og hjortejakta skal gå til spille av den grunn. så jeg lurer da på om noen har erfaring med hvor og hvordan man skal søke om å få dispensasjon om å drive jakt alene før fylte 18? for det ville vært domt å ikke få jakte bare fordi at jeg fyller 18 noen dager etter at jakta slutter. håper på gode svar

Link to comment
Share on other sites

Hei hei!

 

Det kan hende du ikke får disp på det grunnlaget, og de kan komme med et svar som ligner på dette : "Det er mange som er i akkurat samme situasjon som du er i, men som klarer å vente til neste sesong."

 

Men så kan det også hende du får disp dersom det er noen som har noenlunde vett i skallen og bruker skjønn i vurderingen......

 

Det første du kan gjøre, er å henvende deg til Politiet der du bor, høre med dem. De er pliktig å hjelpe deg videre med saken. Dersom de skulle være litt vrang, kontant DN (Direktoratet For Naturforvaltning) de er også pliktig å hjelpe deg videre.

Link to comment
Share on other sites

Send en søknad til Direktoratet for naturforvaltning. Det kan hende at du får dispensasjon siden du blir 18 jaktåret du skal jakte i. Jeg sendte en søknad om dispensasjon som 15 åring i håp om å få gå med rifle som opplæringsjeger. Jeg fikk avslag grunnet at jeg ikke fylte 16 år det aktuelle jaktåret...

 

Det kan hende det er værre å få disp for 18 årskravet, men det værste som skjer er at du får et nei, så et forsøk skader ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Send en søknad til Direktoratet for naturforvaltning. Det kan hende at du får dispensasjon siden du blir 18 jaktåret du skal jakte i. Jeg sendte en søknad om dispensasjon som 15 åring i håp om å få gå med rifle som opplæringsjeger. Jeg fikk avslag grunnet at jeg ikke fylte 16 år det aktuelle jaktåret...

 

Det kan hende det er værre å få disp for 18 årskravet, men det værste som skjer er at du får et nei, så et forsøk skader ikke :wink:

 

Enig der.... Det skader ikke å forsøke... Værste som skjer er som sagt ovenfor et nei..... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...