Jump to content

Lokking på hjort !


SlAAnsky

Recommended Posts

Er totalt grønn på dette , men siden jeg og noen kompiser har leid et terreng der det er litt hjort så ville eg høre om Dere har svar på noen spørsmål .

 

Må det være brøling i området før det har noe for seg å lokke ?

 

Kan en ved å brøle i brunsten trekke til seg bukker og koller , eller har de faste steder de holder seg i brunsten ?

 

Hvilken lokk anbefaler Dere ? ( Ikke kom med at Dere bruker henda :-) ) Jeg ønsker å skaffe meg en lokk .

 

 

Håper på utfyllende svar på det meste om lokking på hjort , i forhold til at det ikke er enorm brunstaktivitet i området .

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe erfaren på området, men har lokket inn bukk i brunsten de 2 siste årene. Den største en 12 tagger på 95kg

Mitt tips er og vente til du ser en bukk som holder på og samle koller og er i tydelig aktivet, eller som brøler først før du begynner og brøle til den. Har prøvd på bukker som ligger i dagleie også, men de har bare reist seg og gått. Men de behøver ikke og svare før de kommer. En 10 tagger jeg felte kom først sammen med en annen bukk og samlet seg noen koller før de forsvant. Prøvde et rop bare for og se, og 5 minutter etterpå hadde den løpt rundt meg og kom fra andre siden.. Uten å gi lyd ifra seg.

 

Jeg kjøpte en slik lokk; http://brunst.mystore.no/ds_product_inf ... cts_id=164

Men funker like bra med hendene for meg.

 

Men i bunn å grunn er det vel individforskjeller på bukkene som avgjør litt også. Noen er vel nysgjerrige og noen er forsiktige :)

(Som sagt er jeg fersk selv også, men dette er min erfaring.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...