Jump to content

CZ weaver adapter


kjetilh

Recommended Posts

Er det noen norske forhandlere som har weaver adapter til cz 455??

gjerne 20moa

 

Har ikke noe i Norge desverre.

 

Men jeg har handlet herfra: http://www.opticswarehouse.co.uk/search.asp?pg=1&stext=weaver+rimfire&sprice=&stype=&scat=&sman=

 

Jeg har både hel skinne og 2 delt fra BKL. Hadde varene i hus i løpet av en ukes tid.

 

Mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Anngående den picatinny skinna fra EGW,vil denne passe rett over på CZ455 i 11mm? Har ikke sammenlignet CZ452 og 455 før så jeg ble usikker...

Link to comment
Share on other sites

20 moa skinne eller ikke kommer jo litt ann på hva slags optikk man har og sette på.Har man nok klikk og gå på for en 22lr ut til rimelige hold så burde man klare seg godt med 17HMR uten tilt på skinna.Aldri bra og ligge helt i bånn av justerings området på optikken da det kan bli unøyaktig etc. Men forstår allikevel argumentet ditt :)

Link to comment
Share on other sites

jeg har en runde igjen i høyden på kikkerten, eller ca 5 mil. holder i massevis til over 200m med salongen når jeg bruker mildot retikkelet, men skulle gjerne vært mere midt i justeringsområdet.

har "bånna" skruen et par ganger allerede, kun forsiktig, men hva kan gå galt, hvor lett er det at det går galt, og hvordan vet jeg om det allerede har gått skikkelig galt??

Link to comment
Share on other sites

jeg har en runde igjen i høyden på kikkerten, eller ca 5 mil. holder i massevis til over 200m med salongen når jeg bruker mildot retikkelet, men skulle gjerne vært mere midt i justeringsområdet.

har "bånna" skruen et par ganger allerede, kun forsiktig, men hva kan gå galt, hvor lett er det at det går galt, og hvordan vet jeg om det allerede har gått skikkelig galt??

 

Det hele kommer helt ann på kvaliteten på optikken.Jeg sier ikke at billig kikkerter nødvendigvis vil bli ødelagt om man bånner justerings skruen.Har sett både dyre og billige kikkerter som ikke lengere stemmer med innskytning etter og ha vært i bunn sjiktet.Det hele grunner ut i oppbyggingen av justerings mekanismen.En grei regel er ihvertfall og ikke tvinge justerings skruen hardt i bunn.

 

Hvor mange mil har du til disp på kikkerten din?Interessang og vite i forhold til at du har igjen ca 5mil og gå på oppover iforhold til innskytning.

Link to comment
Share on other sites

skal etter sigende være 100MOA totalt.

Jeg har skutt inn etter at jeg bånna justeringsskruen, den holder seg stabil også -da er det vel kanskje greit?

 

 

Høres ut som at det har gått bra da,så ikke så mye og tenke på :)

Evt bare ha det i bakhodet for fremtiden om det skulle dukke opp et problem.

Jeg har selv sett etter en god 11mm til weaver/picatinny adapter og skal helt klart tråle igjennom det sist nevne linken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...