Jump to content

Langsynt pistolskytter


svartepetter

Recommended Posts

Det bor en optiker på Årnes som er dyktig på skytebriller og tilpassing av dette. Tofte Optikk har hjulpet folk fra hele landet og blir anbefalt av børsemakere.

Selv har jeg kjøpt avstandsbriller med romslige glass til min far (riflejeger) som har rundet de 60 og han er meget fornøyd. Til pistolskyttere kan en skytebrille av merke Knoblock ofte gjøre susen. Det høres ut som han bør til optiker, og da til en optiker som kan dette smale faget skyting. Det er bare to jeg vet om som driver med dette i særlig grad og den ene er Tofte, den andre lurer jeg på om er i Arendal eller deromkring.

Link to comment
Share on other sites

Det bor en optiker på Årnes som er dyktig på skytebriller og tilpassing av dette. Tofte Optikk har hjulpet folk fra hele landet og blir anbefalt av børsemakere.

Selv har jeg kjøpt avstandsbriller med romslige glass til min far (riflejeger) som har rundet de 60 og han er meget fornøyd. Til pistolskyttere kan en skytebrille av merke Knoblock ofte gjøre susen. Det høres ut som han bør til optiker, og da til en optiker som kan dette smale faget skyting. Det er bare to jeg vet om som driver med dette i særlig grad og den ene er Tofte, den andre lurer jeg på om er i Arendal eller deromkring.

 

Jan Brekke i Arendal

Link to comment
Share on other sites

Fortell at en optiker ser ikke kun på styrken, men på hele synsaparatet. ikke få mennesker smo har blitt viderhenvist til øyelege ved mistanke om sykdom og som har berget synet.

 

I tillegg så vil en optiker kunen hjelpe han med skytingen, særlig hvis han er flink og fortelle hvilke avstander han trenger se klart på. Jeg bruker og få mine pasienter\kunder til og ta med skytevåpen hit, slik at vi får testet ut den aktuelle styrken på de ulike avstander(men så er jo jeg over snittet interisert i skyting og våpen og da;-))

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips folkens. Eg skal sjå om eg ikkje får lokka han med meg til ein optiker. Han kjøper lesebrillene sine på Nille så det kan bli ei utfordring å få han til å betale for briller :smile:

 

Selv om mannen har hatt en del bursdager, har han vel en til om max et år?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...