Jump to content

170gr GROM og Rhino19 noen som har ladet dette?


BRM

Recommended Posts

Hei. Har nå fått nye kuler og nytt krutt i huset. R19 er raskere enn R22 (samme som Norma MRP) og 170gr Grom er noe jeg ikke finner data på. noen som har forsøkt denne kombinasjonen? tenker på ladning til elg og nedover. ca 770 til 800ms.

Har til nå ladet med 180gr partizan og R22. har da ladet med 56,9gr krutt og fått ca 805 ms/vo. noe som ser ut til å gå fint både med presisjon og rekyl for min del.

Har brukt en del tid nå på å lese i bøker og på nett , men sitter enda med et stort HVOR skal jeg starte. Ser det slik :

skifter jeg bare om til R19 (Med samme ladning som R22) vil trykk øke siden r19 er et raskere krutt . men hvor mye mer vil trykket øke.

Og trykket øker med å skifte krutt, hva skjer da med å gå over til en litt lettere kule. hvor mye forskjell vil det kunne bli på å minske vekten fra 180gr til 170gr.

Derfor jeg spør. har liksom ikke lyst å Ødelegge bestefar (mauseren) og eller meg selv med å trolllade ammo.

Link to comment
Share on other sites

joda det er 30-06 det er snakk om. har sett inne på den siden før. men syns de har så kraftige ladninger de setter opp der. liker mer der de setter opp både maks og minimums ladninger. slik som på norma sine svenske sider. men tror e skal forsøke med noe slikt som du foreslår. det er i området som jeg selv har tenkt på.

Link to comment
Share on other sites

Dersom Rhino 19 ligger nær reloader 19 så er den vel noe raskere en 204/160.

Dersom det er Nova Grom det er snakk om er vel den også noe stivere en eksempelvis Oryx. Det er mulig at Rhino 20 hadde passet bedre med de ladningene som her er nevnt. Dersom jeg ikke er helt på jordet kan du starte med 54 grains.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...