Jump to content

Hvilke jigger trenger jeg til Tormek T3?


Petvett

Recommended Posts

Jeg har jigg for kniv (SVM-45) og for øks (SVA-170).

I tillegg har jeg en slags stein for å justere grovheten på slipesteinen (SP650).

 

Om du har lange kniver kan du også få en egen jigg til disse (SVM-140), men denne har ikke jeg.

 

Anbefaler ellers å se inne på siden til Tormek (tror det var http://www.tormek.com" target="_blank" target="_blank), der du får sett bilder av jiggene, samt en liten filmsnutt som demonstrerer bruken. Merk deg hvilke jigger mener kan være nyttige, så kan du eventuelt kjøpe dem fra Claes Ohlson.

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Er det Chlas Ohlson som ahr denne billigst eller får man den rimeligere andre steder?

 

Jeg handlet fra Verktøykunnskap AS og var fornøyd både med priser og service. Mener de kom godt ut på pris i forhold til andre aktuelle da, du kan jo sjekke det opp mot Chlaserns priser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte nettopp en T3 og er meget fornøyd med den. For min del ble det et impulskjøp på Clasern.

 

Jeg kjøpte jigg for kniv, langkniv og sakser i tillegg til den slipestenen som nevnes lengre oppe. Jeg må etterhvert investere i en øksejigg. Dette haster imidlertid ikke for min del, da jeg ikke har så mange økser som skal kvesses. Jeg har forøvrig ikke en eneste uskarp kniv heller i huset, det grenser til galskap hvor mye energi jeg har lagt i å finne ting som "MÅ" kvesses.

 

Jeg vurderer å investere i en slik diamantsliper for stenen, men kan ikke helt se for meg behovet helt enda. Har også lyst på en japansk vannsten, men jeg synes prisen på denne er litt høy ift mitt bruk.

 

De fleste knivene er nå åndsvakt skarpe, noe jeg må minne meg selv på hver gang jeg skal benytte meg av en av kjøkkenknivene.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen, et lite spørsmål til før jeg bestiller.. Er støtten til jiggene med i pakken eller må denne kjøpes separat? Ser den ligger i tilbehørslisten til Chlas Ohlson og det står ikke at den er inkludert lengre oppe på siden. Noen som vet dette?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...