Jump to content

Weisskirchen lokkefløyte for rådyr.


Torquemada

Recommended Posts

Har akkurat fått fløyte i posten fra Kristoffer Klausen, en slik en

 

78771ee9881c41bafca962860f7562c7-image.jpeg

 

Men når jeg tester den, så synes jeg liksom ikke lyden er helt bra, og i alle fall ikke slik som på de videoklippene jeg har sett.

Den jeg har kjøpt låter mye dypere. Har forsøkt å stille på gummibandene, men får det fremdeles ikke helt til å stemme.

 

Er det noen som har tips og erfaringer å dele her?

Link to comment
Share on other sites

Men lyden er jo så vanvittig høy. Buttoloføyta høres jo ut som en liten kattunge sammenlignet med denne. Kan jo nesten ikke bruke den i nærheten av hus og bebyggelse :)

 

Det er nettopp det som er cluet! Den er kraftigere enn andre fløyter,og jeg kan garantere deg at den virker! :)

Lokket inn to dyr på morgenen i går,skjøt det ene.

Vi får mengder av positive tilbakemeldinger,tren litt og ut og skyt deg en bukk:)

Legg tennene forsiktig nedatt når du blåser i den korte enden for å lage kontaktlyder,plasser tennene der tonen er mest riktig,det hører du.

For hetslyd slipper du opp med tennene brøkdelen av et sekund før du slutter å blåse,da får du en fin hetslyd.

 

Søk også weisskirchen på you tube,kristoffer clausen har to snutter der.

Nye filmen hans villsvin hjort og rådyr lokker de også inn flere dyr.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å få litt dreisen på den nå. Satt inne på stua og øvde litt, og døra ut til verandavar var tilfeldigvis åpen. Etter en stund hørte jeg et forferdelig rabalder i buskaset på nedsiden av huset, og ganske kjapt ble det intens bjeffing. Utrolig festig. Etter litt mer lokking begynner bjeffingen å flytte seg fram og tilbake i skogen på nedsiden av huset, i tillegg begynner et annet dyr å bjeffe litt lengre unna.

 

Ting kan tyde på at jeg har truffet noen rette lyder i alle fall :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...