Jump to content

Så skal det altså gjøres... 200 STR bygges om


Recommended Posts

Og da er jeg veldig åpen for råd selvsagt. Kalibret er 6.5x55, og da er det sikkert noen som rynker litt på nesa, men så lenge børsa allerede finnes er det fristende å beholde det selvsagt. Så - våpnet er allerede i hus. Kikkerten har jeg også fra før av, så heller ikke det er noe problem. Men det som da trengs er, antar jeg, og her tas råd imot med stor takk :

 

- En tofot. Kan denne skrus rett på den orginale skinna som sitter der?

- Skinne til kikkerten samt tilhørende ringer. Ser Landrø har forskjellige løsninger, men hva funker best?

- Antar at det kan være greit å bytte ut til en lengre løp. Jeg for min del har aldri brekt inn et Sauer-løp i DFS sammenheng, og jeg antar at også dette er en diskusjon i seg selv - men hva anbefales?

- Dersom jeg vil kamre om, etterhvert, til 6.5/284 er dette en stor og kostbar jobb?

 

Forøvrig er det lenge siden jeg har oppdatert meg på momentabefaling etc., i hvert fall som utgangspunkt, så også her er jeg åpen for ny informasjon selvsagt.

 

Vi kan vel starte med dette tenker jeg. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en harris tofot som kan festes i skinna, men jeg skyter absolutt mest med anlegg på ryggsekk.

På min sauer har jeg ei skinne fra US optics med 20MOA tilt på. Tror ikke Landrø sine har tilt.

Løpslengde i 6,5 er vel alt over 60cm bra, har 67cm løp selv, vurderer å kjøpe et 7,62 løp og kappe til 50 cm og sette på teleskop demper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...