Jump to content

Forsmak av resultater.(22lr amo-test)


Mr.Polar

Recommended Posts

Her får dere en forsmak av noen av resultatene på den testen jeg har gjort. Synspunkter og tips motaes med stor takk,både her og på bloggen. Alle kan legge inn kommentarer. Innlegget blir liggende framme et par dager slik at folk kan se på det lille jeg har publisert så lang. Et komplett og mer utfyllendet testresultat kommer iløpe av August. Men når jeg skriver tall med LFT-metoden tar dette lang tid dessverre :roll: .

 

http://pulversjaktblogg.blogspot.com/20 ... r-amo.html

Link to comment
Share on other sites

Hvorvidt du synest en test for alle er skuffende eller ikke får stå for din egen regning. Jeg har bare vist 10% av hva jeg har testet i det innlegget,å 22 amo er ganske så variabel kan jeg si. Men jeg har å testet og skutt amo som går sykt bra,å som har meget liten variabel i hastigheten(noe som er særs viktig m.t.p presisjon).

Å jeg er litt spennt på hvilken julenisse som har fortalt til deg at du UTEN problemer kunne sette 3 skuddsammlinger i inner10`ern på 100 m? Det er ikke bare å dra å skyte å tro at alt funker max med en gang. Du må først å fremst teste deg fram til hvilke amo som vil funke topp i ditt våpen.Men man kan ha flax første gang m.h.t valg av amo osv.

Min test er ment som en liten starhjelp for folk som skal teste sine våpen,uerfaren som erfaren,med forskjellige amotyper. Da jeg har lært at minst mulig avvik i hastigheten er avgjørende for god pressisjon.

Når man skal velge seg amo å teste i sitt våpen er det greit å ha noen tall å gå utifra. Jeg har for eks ikke kjøpt en amo som har en variabel på 47 mps mellom maximum og minimum hvis jeg kunne valgt en med 10 mps i variabel når jeg skulle teste amo for første gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...