Jump to content

Hei, trenger hjelp til ladedata.


tknutson

Recommended Posts

Trenger ladedata til 6,5x55 9,1 grams sierra matchking kule for MRP krutt, skal bruke det som referanse for å lade noen Oryx patroner på N15 krutt som er veldig lik som MRP

men trenger noe mer info på boksen er det ladedata til 9,1gram sierra kule 47,7 max og 41,8 min

men trenger MRP ladinga for denne for å sammenlikne.

 

Mange takk'

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

"Jegeren" har mange 6.5x55-ladninger, men ikke bruk dem ukritisk:

http://www.jegeren.com/hjemmelading/hjemmelading_65_55.htm

 

Jeg bruker 45 grains MRP med en 140 grains Rem Core Lokt i .260 som maks. Tror du burde kunne gjøre det med MatchKing'n din også.

 

Norma sin egen tabell har heller ikke MatchKing, men MatchKing er en boattail med mindre friksjonsflate enn en jaktkule, så ladedataene for 140 grainere her burde være trygge.

http://norma.cc/sv/Ammunitionsskolan/Laddata/65x55-Swedish-Mauser/

 

Hvis du bruker 45 grains som utgangspunkt, så burde du kunne finne en ladning som går bra.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om MRP og N15 er det samme. Bare vær oppmerksom at skytterlagskrutt varierer litt fra lot til lot, så ikke lad maks med en lot du ikke har benyttet før. Ser Norma lister 43-45 grains for MRP og Oryx, da ville jeg ladet opp noen med 43 grains N15, og sett om presisjonen ble bra. Husk at settedybden (C.O.L: Cartridge Overall length.) må være den samme som i tabellen.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...