Jump to content

noen som har erfaring med partizan kuler?


tomboy74

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg fikk meg pipe i 9,3x62 i vår og har ladet en del og skutt litt forskjellig typer kuler i sommer. Jeg har dog kun benyttet en type krutt (Rhino 15/Norma 203b), en type hetter (Federal 210) og mest Norma hylser, men har noen "plukkhylser" i Lapua også. Lapua Mega og Norma Oryx går hull i hull med 57-58 grain Rhino 15. 58 grain Rhino 15 er det jeg bruker på alle typer 285 grains kuler nå. Også 286gr Partizan kule får denne ladningen hos meg. Fungerer greit nok, men går absolutt ikke hull i hull. Partizan kula er vel grei nok til trening og er jo billig. Dog er Lapua Mega kula også greit nok priset, slik at dette blir kula både for trening og jakt for meg. Værste kula jeg har ladet til mi 9,3 pipe var 270 gr Speer kule. Den spredde kulene rundt over alt. Ikke værre enn at jeg skjøt storviltprøva med den kula, men den kula kommer jeg aldri til å kjøpe igjen. Har også ladet 250 gr Swift A-frame med ok presisjon, samme ladning 58 gr. Rhino 15.

 

Partizan kula har altså ikke gitt meg den helt store godfølelsen, men samler vel 3 skudd på 40-45mm i mi pipe på en god dag. Mega og Oryx samler på under halvparten og gir meg klar beskjed om at det ikke er våpenet det står på.

 

Vi får håpe det kommer andre svar i denne tråden som har gulloppskriften på lading av Partizan kuler. Men er vel litt redd for at man kanskje ikke får så mye bedre presisjon ut av ei så billig kule.

 

mvh

 

Georg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...