Jump to content

S&L piper til Sauer 200/202 = stygge riper i hylsene


358 Norma magnum

Recommended Posts

Har kjøpt 2 stk piper S&L som passer i min CG 4000 (sauer 200), disse er kjøpt hos 2 forskjellige våpen butikker.den ene er i kal .308 og den andre er i 6xc.

Begge går meget bra,men begge riper opp hylsene så fælt att det oppstår sprekker på hylsekroppen etter 2-5 skudd.

Den ene pipa har vært hos den jeg kjøpte den av,og blitt polert,ikke fått testa resultatet ennå. Den andre er det ikke.

Da jeg snakket med en av butikkene fikk jeg den forståelsen att en i den butikken hadde og en S&L pipe,til sauer med det samme problemet,stygge riper.

Det jeg lurer på er om det er andre som har samme opplevelse med S&L piper i sauer.

Link to comment
Share on other sites

Dette er totalt uforståelig! S&L har laget 'danskepiper' til Sauer i en mannsalder! Jeg hadde en 9.3 pipe fra samme produsent til 202,- aldri noe problem. De siste årene må det ha vært solgt fryktelig mange slike piper..

 

Fikk du noen forklaring på problemet? Annet enn at det måtte poleres?

 

Endelig en ordentlig tråd!

Link to comment
Share on other sites

Har vel ikke fått annet svar enn det jeg klarer å tenke ut sjøl,att det er noe grums som riper dem opp etter att man har skutt,men på den ene er det og merker i skuldra,noe slags prege marker + riper fra skuldra og ca 0.5 cm ned på hylsekroppen,på den andre er det "kun" fra skuldra og ca 0.5 cm ned på kroppen.

Merklig att en produsent av S&L kaliber skal sende "halvferdig" arbeid ut på markedet.....men presisjonen er det ikke noe å si på

Link to comment
Share on other sites

Samtlige S&L løp må gåes over for å fjerne de skarpe kantene rundt utfresingen for låsklakker. Litt for svakt av dem å ikke gjøre dette med en gang, men gjøres lett med fint smergelpapir og en pekefinger i løpet av 10 min

 

Er det noen av bransjefolkene som har påpekt dette ovenfor S&L da?

Om det er flere som får riper i hylsene,så er det ett problem,som det må tas tak i

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig er dette bragt videre, men S&L har hatt ett svært turbulent år, og dagens ledelse med aksjemajoriteten har kastet ut og har deretter mistet det personellet som både kan produksjon og kvalitetskontrollen av den. Dessverre sliter de derfor med kvaliteten.

 

At daglig leder i tilleg har ett svært "lettvint" forhold til sannhet og avtaler er jo ikke akkurat noe som styrker firmaet. Veldig synd da S&L med de rette folkene kunne vært en betydelig aktør i det skandinaviske markedet

Link to comment
Share on other sites

ja,det er synd det sitter feil folk og styrer,bruker å bli masse tull av slikt. Men det hadde kanskje vært en ide att de som selger disse løpene,som da vet om problemene,hadde tatt på seg den jobben og sjekka om det var noe som kunne ripe opp hylser,og evt, fiksa det sjøl,før de ble solgt videre,for løpene er bra,de går meget godt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...