Jump to content

Femundsåsen / Fjølburøsta


dk

Recommended Posts

Jeg er den lykkelige eiger av ukeskort for førsteuka på Femundsåsen / fjølburøsta i røros østre almening - men kompissen jeg skulle jakte med fikk ikke kort. Noen av dere her som har kort i det terenget? Vært morro å ha noen å slå følge med.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hei. Hvordan ble jakten i Femundsåsen?

Jeg og noen kamerater skal dit dette året, så jeg tenkte å forspørre meg litt.

Hvilken del av terenget jaktet dere og fikk dere sett noe fugl?

Hvilke arter er det mest av?

Hvordan gjore dere det med overnatting?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg overnatta i telt ved, flere fine plasser men nerenden av nedre skogkjønna (vannet nærmest Fjølburøsta) har en skikkelig fin plass. Skal du overnatte i hus viol jeg tro Langen gjestegård er det abslutt mest kurante alternativet. Det er absolutt mest ryper i terenget, var dårlig når jeg var der men skal være håp om OK bestander i år. Jeg har alltid funnet mest fugl i de nedre delene av terenget, i øverenden av bjørkeskogen helt nede på høgde med Fjølburøsta og vestover, er flekkvis blanda bjørk og furu der. Er også gode håp om skogsfugl i det ommrådet. Tradisjonelt sett har den beste delen av terenget vært slukta og myrene ovenfor Øvre Skogkjønna langs foten på østsiden av Falkfangerhøgda, men jeg har ikke sett så mye der de siste årene.

 

Er mye hare i området.

 

 

Lykke til og skitt jakt. Husk mynter til bompenger!

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...