Jump to content

Problemer med Remington 700 bdl


ruggen

Recommended Posts

Hei

 

Jeg var på banen i dag for å avgi mine første prøveskudd i dag siden bukkejakten starter til uken. Allerede etter at første skudd var avfyrt meldte problemet seg. Problemet var da jeg skulle dra sluttstykket tilbake for å tilføre ny patron fikk jeg det ikke tilbake. Dvs jeg fikk første bevegelsen (opp), men jeg tror ikke det ville helt opp...det ville i hvertfall ikke tilbake. Etter mye rykk og napp i sluttstykket fikk jeg det omsider tilbake. Dette gjentok seg for hver serie og jeg stanset skytingen etter tre slike serier.

 

Kammeret ser ganske så bra ut. Løpet er skiftet for to år siden, og har siden ikke hatt problemer (heller ikke før) hatt dette problemet. Jeg kjøpte "billigammo" på banen så tenkte om dette kunne være problemet, men jeg vet ikke. Det er det som er problemet, jeg vet ikke hva dette kommer av.

 

Noen som har noen gode råd de har tid og anledning til å dele?

 

Takker for eventuelle råd og tips!

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Det hender at dette også skjer meg når jeg skyter med NATO-ammunisjon.

Grunnen er at hylsen utsettes for så høyt trykk at den utvider seg litt og det fører til at den kiler seg litt i kammeret og er derfor vanskelig å kaste ut.

 

Prøv med annen type ammunisjon neste gang (-:

Link to comment
Share on other sites

Heisann og takk for respons

 

Jeg tok med meg rifla og nyinnkjøpt ammunisjon dagen etterpå og alt gikk som det skulle...Med andre ord som både du sa og jeg nevnte så var det ammunisjonen.

 

Godt at det bare var det som var problemet

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Var en kar på banen hos oss i går med samme problemet som deg.

Slo og herjet så fælt med å få opp sluttstykke at han blødde på knokene.

Han skjøt med ei Tikka rifle i .30-06 og Sellier&Bellot patroner.

Gikk bort og undersøkte og tennhettene var skikkelig flatklemte.

Dette var kost denne rifla helt klart ikke likte.

Han pøvde så noen Lapua patroner og alt var som normalt igjen.

 

Hvilke patroner brukte du?

Link to comment
Share on other sites

jeg vet faktisk ikke hva slags ammunisjon jeg kjøpte ¨på banen....Jeg burde selvfølgelig visst det 100% sikkert, men jeg var relativt oppgitt og det bar sporenstreks hjem uten at jeg tok med meg pakke eller noe som helst. når jeg ser på patronen nå så ser jeg at den er merket med s&b så jeg antar at det er sellier & bellot. Etter at jeg kjøpte meg Norma jaktmatch gikk som sagt alt som det skulle igjen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...