Jump to content

Crosman importør ? Problemer med nytt luftgevær


KEN

Recommended Posts

Kjøpte et Crosman Raven luftgevær i Sverige i sommer, men nå har det sluttet å la seg bli oppspent, dvs. virker som fjøra ikke "henger seg opp" når jeg brekker løpet. Får dermed ikke trykk, løpet står ikke "brukket", og fjøra presser tilbake løpet igjen.

 

Noen som vet hvem importøren er, eller har tips hvordan jeg får fikset dette ?

Link to comment
Share on other sites

Game-on selger jo Crosman, og jeg tror de importerer selv. Men om de er villige til å ta en reklamasjon på et gevær kjøpt i Sverige er jo en annen sak. Er det langt for deg å reise tilbake til Sverige ? Og hvor i Sverige kjøpte du det. Jeg bor kun 30 minutter unna Töckfors, og jeg kommer til å levere reklamasjonen dit, hvis den kommer i mitt tilfelle. Hvis jeg da ikke ser på det selv, noe som er en sannsynlighet egentlig.

 

Hvis du ikke har alle tomlene midt i hånda er det en kjapp sak å plukke av stokken og da ser du mekanismen som skal huke fast stempelet/fjæra. Kanskje du ser hvorfor det ikke holder seg spent. Det er ihvertfall sikkert at det er en hake som ikke kommer langt nok tilbake slik at det holder seg spent, tipper jeg. Kanskje en fillesak som du lett fikser selv. Det er ganske enkle saker egentlig. Du trenger nok ikke plukka alt i molykyler :)

 

skal se om jeg får lagt ut en tegning/skjema på Raven :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Plukket det ifra hverandre, gikk igjennom det og ble mindre klok. Om jeg tar ut staget som skal henge i avtrekkeren og stikker det inn så henger det, men når det er montert så henger det ikke . Klarte etter lang tid til å få det til å virke, men etter 5 skudd var det som før. Aner ikke hva det er.

 

Avtrekkermekanismen ligger i et plastshus, skikkelig simpelt. Kun de to delene som griper tak i hverandre, skruene og fjørene er av metall.

 

img272001.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...