Jump to content

Problemer med "klikk" på Walther PPK


DHK

Recommended Posts

Jeg har en Walhter PPK som jeg opplever en del klikk med ( dvs patronen blir ikke avfyrt når jeg trekker av ). Pistolen er produsert av Smith & Wesson for Walther. For en stund siden oppdaget jeg at fabrikken hadde tilbakekalt disse pistolene da det kunne være et potensielt problem med sikringen. Jeg fikk dette ordnet via den norske Walther importøren ( Stenvaag ) som måtte sende pistolen til fabrikken i Tyskland for reperasjon. Det tok 4 måneder før jeg fikk den tilbake.

 

Når jeg fikk den tilbake la jeg merke til at avtrekket var blitt betydelig lettere, noe som også resulterte i at jeg fikk klikk på omtrent 50% av skuddene. Siden avtrekket var blitt lettere mistenkte jeg at av en eller annen grunn har fabrikken satt inn en lettere hammer fjær. Jeg bestilte via nettet en fjær-sett pakke fra Wolff gunsprings i orginal styrke til Walther PPK. Jeg byttet til hammerfjæren som var med her. Avtrekket ble hardere, men nå ble hvert fall suksessraten med skudd som avfyrte økt til 80%.

 

Da sitter jeg nå og klør meg i hodet hva som kan forårsake klikkene. Problemet var ikke der før pistolen ble sendt til reperasjon i første omgang. Jeg tok ut tennåla og så at fjæra til denne var litt deformert ( den var utvidet på enden ) og litt kortere enn standard tennålsfjær fra pakken jeg fikk fra Wolff. Jeg satte i tennålsfjæra fra Wolff, men det blir fortsatt noe klikk ( mellom 10-20%). Jeg mistenker ikke ammunisjonen. Jeg kjøpte et parti på 600 skudd av Mactech i 32 kaliber en stund før jeg sendte inn pistolen til reperasjon. Jeg hadde brukt ca 200 av disse før pistolen gikk til reperasjon og da var det ikke noe problem med ammoen. Jeg har også prøvd et annet merke ammo for sikkerehets skyld men det blir klikk her også.

 

Noen som har noen råd til fix? Jeg har saumfart amerikanske fora på nettet ( Waltherforums.com ), men rådet jeg får der er stort sett å sende den tilbake til fabrikk.

 

Noen andre som har noen råd? Vil det kanskje ha noen effekt å forsøke å korte litt ned på tennålsfjæra?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig at den som fikset våpenet skal rette opp evt feil, problemet er bare at det tok så lang tid sist gang. Jeg la inn denne tråden i tilfelle noen viste om det fantes noe Quick fix. Er det ikke det må jeg selvsagt sende våpenet tilbake til fabrikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...