Jump to content

Nybegynner trenger hjelp med utstyr.


S.Arnesen

Recommended Posts

Skal begynne å lade selv nå, Har nettopp gått til innkjøp av den store ladeboken. Budsjettet mitt er ikke stort bedre enn at jeg går for lee sine sett, og ja jeg vet at mange mener lee er bare dritt men det er det budsjettet strekker seg til foreløpig (siden jeg må ha Abolutt alt som trengs ifra utstyr til kuler og krutt)

 

http://www.hjemmelading.no/produkter/12 ... 1215079990" target="_blank

 

Første spørsmål er: spiller det noen rolle hvilken av de kit'ene jeg kjøper?

 

Hvis jeg kjøper en slik presse som i linken under, kan jeg da fylle krutt, trykke inn kula og presse isammen kule halsen ved tre napp i spaken?

http://www.hjemmelading.no/produkter/12 ... 1215461030" target="_blank

 

Disse spørsmålene har sikkert vårt oppe hundre ganger før, men jeg fant så mye variert info når jeg søkte på det så jeg fant ut at jeg måtte lage en egen tråd for å få klarhet i ting...

 

Mvh Stian Arnesen

Link to comment
Share on other sites

Begge de settene gjør samme jobb, men den øverste har håndholdt hette-isetter mens anneversery kittet har pressemontert hette-isetter.

 

Jeg har det nederste og er godt fornøyd. Ei digital kruttvekt fra www.dealextreme.com til ca 80 kr inkludert frakt er en fin investering itillegg.

 

og så trenger du hylsetrimmer-pilot til ditt kaliber, samt dier til ditt kaliber.

 

em smørepute er og praktisk.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler håndhold tennhette isetter, den presse montertet på Lee sin er noe j"##¤%la dritt.

 

Spesielt hetteisetter på stempele, detter jo ut hele tia...

 

Du kommer til og bli lei av og krabbe rundt på gulvet etter hvert tredje skudd :winke1:

 

Kjøpte Lee sin håndholdt og den fungere helt greit pris ca 200,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...