Jump to content

Beinrester av rovdyr


superted

Recommended Posts

Har en venn som mente at jeg ikke ville finne en jeger (eller noen andre) som har funnet beinrester etter ulv / bjørn som har dødd på naturlig vis. Orker ikke engang forklare hvorfor han utfordret meg til dette - siden han er litt spesiell. Men han var meget overbevisende og jeg uenig, så derfor spør jeg her?

 

Noen som har funnet det eller hørt om noen som har funnet det? Om det er sverige, finland eller norge spiller ingen rolle..

Link to comment
Share on other sites

Naturen er rask til å bryte ned.

Helt enig! Ei ku jeg kjente litt til kalvet alt for tidlig på beite i skogen, (les svigers hadde ikke notert første bedekning). :( Jeg fant kadaveret av kalven ganske fort, det var ca 2. august. Da hjortejakta startet stakk jeg bortom samme sted for å sjekke, og beinrestene så 3-4 år gamle ut! Så feil kan man ta :oops:

Link to comment
Share on other sites

Den nyhets artikkelen var god. Det er faktisk mulig å finne rester etter rovdyr. Men har undersøkt litt selv også og han har nok meget riktig i at både beinrester og kadaver fra rovdyr dukker opp svært sjeldent.

 

Nå aner jeg ikke noe om hvor lang tid det tar å bryte ned et kadaver inkludert beinrester, men men..

 

Noen som har noen artikkeler om atferd til rovdyr som nærmer seg sin siste time av alder?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...