Jump to content

Rekylkappe Sako 75 Hunter


Bullstaff

Recommended Posts

Jeg kjøpte en slik "grind to fit": http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=317939" target="_blank

hos midway og fikk den i posten på under en uke. Jeg er heller ikke bygget for 9,3 o.l. men jeg har det likevel og denne kolbekappa tilpasset jeg stokken på min Sako 85 på ca en halv time. Litt grovt og litt fint pussepappir, samt en drill og noen banneord, så satt den på plass. Den orginale kolbekappa var best egnet til å slå inn dører med etter min mening. Pachmayr kolbekappa gjør at jeg i alle fall tåler 30-40 skudd med 9,3'en uten demper. :D

 

Midway selger jo også Limbsaver kolbekapper som også er gode. Kjøp i alle fall ei kolbekappe som er 1" tykk og litt myk så skal du se det blir forskjell.

 

mvh

 

Georg.

Link to comment
Share on other sites

okei takk! skal sjekke ut disse. finnes det ingen butikk ell no det går an å nikke på hodet, si morn og forklare og bli enig om et velvalgt produkt lenger eller? Liker å snakke med et menneske jeg oft, i stedet for å bestille på nett! Ellers hender det seg at jeg gjør det også altså! :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Finnes butikker/børsemakere som det går an å stikke innom å si morn, nikke på hodet også for den saks skyld... Men problemet er som regel at de ikke har det helt store utvalget og at de uansett må bestille, slik at akkurat noe å ta og føle på får du neppe. Det typiske er vel også at akkurat den uka eller dagen du er innom har de et spesialtilbud på kolbekapper spesiallaget i hardpressa myggballeskinn fra øst-sibir og du blir selvsagt overtalt til å kjøpe dette. Hadde du kommet innom et halvår senere hadde kanskje gått tom for myggballeskinn i sibir og du ville fått tilbud om noe fra Pachmayr, Limbsaver, kickass eller lurium82 :wink:

 

Blitt glad i sånne nettbutikker som har alt fra A til Å jeg....

Link to comment
Share on other sites

Monterte en limbsaver på min sako 75 i 300 winmag nå i vår. Bevegelsen i børsa er selvfølgelig som før, men følt rekyl er ubetydelig. Etter 20 skudd kjenner jeg ikke på skuldera at jeg har skutt i det hele tatt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...