Jump to content

Bruksområde GameKing 165 grs kal 30.


Slurry

Recommended Posts

Hadde bestilt meg 500 stk sierra matchking for lenge siden og fikk de i disse tider. Krangla litt med butikkmannen om pris og diverse så jeg ble ikke klar over at jeg hadde gameking i posen i plassen for matchking. Sitter nå med ein bande kuler (165grs hpbt GameKing) som jeg ikke eier erfaring med. Hadde tenkt kulene til blink og litt lange hold. Ser at GKen har en vesentlig lavere BC dessverre. Noen som har erfaringer med GK kula med tanke på presisjon og oppførsel i vilt. Ok rådyrkule muligens? Bruker 9.3 mega på elg og hjort så der trengs den ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Har ikke skutt vilt med disse kulene men til blink fungerer dem utmerket (god presisjon) - ikke noen langholdskule da p.g.a. lav bc. Hadde du bodd nærmere kunne du fått byttet dem i 168 gr eller 150gr MK hos meg.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig god presisjon i sierra.Utmerket til rein og rådyr i 308 hastighet.Har ingenting i en 300mag å gjøre..har faktisk skutt jaktfelt med dem,

Link to comment
Share on other sites

Ok takk for info. Får heller bruke scenar i 167grs på de lange holdene. Ellers så får Gamekingene bryne seg på litt av hvert da tenker jeg. Ekspanderer de raskt tro? bever og lignende kan bli aktuelt hvis 22-250en blir syk.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Jeg har skutt to skjærer med denne kula i 30-06, ladet til ca 860 ms. Litt tynn statistikk, men skjærene ble mye mindre ødelagt enn når jeg har brukt gammeldags blyspiss. I høst lurer jeg på å bruke de til hjort, men er skeptisk til kjøttødleggelse og inntrengning med denne hastigheten. Flere over meg her mener den er god til mindre hjortevilt, men kan dere utdype og begrunne det litt mer? Noen som har målt restvekten på den?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...