Jump to content

Kråke-jakt i Bergensområdet?


wabbit

Recommended Posts

Hei igjen og igjen kammerater.

Etter å ha stilt noen spørsmål om jakt på havet, må jeg også stille noen spørsmål angående kråke-jakt i Bergensområdet.

Jeg er selv ikke i besittelse av noen grunn og kjenner heller ikke noen som er grunneier i et område der slik jakt ville vært passende.

 

Hvordan kan jeg gå fram? Hvilke muligheter har jeg _egentlig_ i forhold til å få drevet litt kråkejakt i Bergen, da?

Jeg vet jo at en del steder går man rett og slett og banker på hos folk og spør... gjerne der folk har åkre og den slags, men

dette tror jeg i stor grad ville vært mislykka på mine trakter. Er dog et større jorde 5 minutter unna her jeg bor, men er dog usikker på hvilken respons jeg ville fått på en slik forespørsel. Det er også en del hus i nærheten, men skyting med hagle ville vært helt greit i et slikt område (vet dog ikke hvordan naboene omkring stiller seg til dette).

 

 

Hva gjør jeg? Inatur er jo lite hjelp i denne sammenheng. Ønsker å kunne komme meg ut uten å sitte 40 minutter i bil først...

HJELP!!?? :lol:

Det eneste alternativet er jo å forhøre seg med folk, men det å gå rundt og banke på dørene på diverse plasser virker på meg som et taps-prosjekt med mindre du er lengre ute på landet (kanskje sotra/øygarden og den veien).

 

Hva skal man gjørra? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tipper det går bra.. Har aldri prøvd å kjøpe kort :evil:

Det må vel gå bra? Plenty areal praktisk talt inne i sentrum..

Kjøp .22lr og demper! Det liker naboer bedre!

Min siste kontakt på kråker holder øl visst jeg skyter vekk skadedyr fra åkeren!

Selvfølgelig ikke samtidig! Våpen og alkohol er IKKE bra. Særlig sammen!

Link to comment
Share on other sites

Da tar jeg en telefon til en av de 2 kommunene og hører med dem. Var ikke klar over at de drev med salg av kort.

Videre trodde jeg, i min enfoldighet, at alle offentlige og seriøse selgere av jakt-kort brukte inatur.no - da denne portalen ble framheva sånn på jegerprøven. "Dette er den enkleste og beste plassen å komme i gang på" husker jeg de sa på en av filmene vi fikk se i starten (2009). Har aldri fått fatt i ett eneste jakt-kort der jeg i nærheten av der jeg bor....

 

 

Takk for alle svar. Kom gjerne med flere tips om dere har. 8)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ville du gått fram når det gjelder jakt av kråker ved anlegget i Rådalen? Ringt dem og sagt: "Hei, kan jeg skyte kråkene dere har på anlegget"? Hva får man til svar på sånt?? Regner med at de ikke vil ha skyting der når folk er på jobb der o.s.v.??

 

Ser jo at andre har skrevet at de har fått lov å skyte på diverse anlegg... det bare høres for godt ut til å være så enkelt...

but then again - så gjør jeg kanskje ting vanskeligere enn de er :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

hei

 

Ser innlegget mitt kom litt anderledes inn enn jeg planla :) spørsmålet var ment til wabbit der han startet tråden der han søkte etter områder (tenkte jeg kunne plukke opp noen tips). ikke om BJF og deres områder hjorte jakt vs kråke jakt osv :)

Men om litt over en månde er jeg klar for BJF og da kan jo turen fort gå mot Os :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...