Jump to content

elg patron


jørn håvard haugen

Recommended Posts

Hei Prøvde for noen år siden ganske mye ulikt til min 9,3, Barnes X, Wooodleigh og andre, også Alaska. Fant vel ikke spes mye å trekke den for, men siden Lapua Mega har samme gode (etter min mening riktige) kulevekt 18,5 gram, gikk jeg over til den. Litt rimeligere pris gjorde vel sitt.

Siden har det nå gått i Lapua, og har skutt flere elg, en rådyrbukk og av mer spesiell interesse et par ungdyr av typen Hereford X Aberdeen Angus spesial. Dessuten jaktfelt og trening. Greit å ha samme kule til alt, og Lapua virker bra. Gir gjennomskudd stort sett, men stoppet ikke stressa dyr av sistnevte type med bikkjer i hasene. Påskutt dyr kom rett mot, til det bare var å sette munningen mot pannebrasken.

Til elg, elg og atter elg i vanlige skogshold (30 -80 meter ++) trur jeg denne kula i hastighet fra 62-patron gjør jobben. Siden du har nokså stor forstørrelse kan det jo hende du ser for deg noe lenger hold. Der og da vinner du vel litt i kulebane med lavere kulevekt, men det er kulevekta som gir mye av susen og de trauste resultatene med dette kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...