Jump to content

.17hmr rifle - Marlin eller Savage?


Mads

Recommended Posts

veit ikke noe om savage..

Men kjøpte meg selv en marlin 917v på fredag :D

syns det virker som et helt kurrant våpen, har ikke fått skutt med det ennå.

avtrekkeren er litt ymse på noen av børsene, men det er bare å spørre forhandlern om å få sjekke avtrekket på de han har på lager, å velge det du liker best.

ellers er det fin balanse i rifla slik som den er rett ut av eska, men vurderer selv å kappe løpet å sette på demper.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte akkurat en sako quad i 17 hmr selv, har a-tec rimfire demper på den, føler ikke behov for noe mer demping enn den gir, billig er den og.

 

Sinnsyk presisjon på den, gleder meg stort til å bruke den på rev når jakta begynner igjen, kom faktisk en rev og stilte seg opp på 30 meter rett etter innskyting, hadde det bare vært en måned senere.... :|

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja :D Hadde det enda vært den 15. juli i dag :) Såg en rev nå netopp.. Mistenker skabb så mår nok følge litt med på den 8)

 

Men Sako quad'en er uaktuell, den har jeg rett og slett ikke råd til :lol:

Tipper nok jeg ender opp med en CZ jeg :D Liker dem veldig godt..

 

Har sett på CZ 455 American. Har ikke lyst på varmint pga lyddemper og vekt. Den skal jo brukes til jakt.

 

Noen som har CZ 455 American i .17HMR som kan komme med noen gode tilbakemeldinger? :D

 

Angående demper så blir det nok 47cm løp og Hogan Magnum demper :D

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så kjøpte jeg børsa i forrige uke. Har desverre ikke fått skutt noe med den. Men "feelen" av våpenet er sinnsykt bra, og den føles ut som ei kvalitetbørse. Vil ikke anbefale fra min side å kjøpe den siden jeg ikke har skutt in med den. Men fåreløpig må jeg gi den en god sekser!

Link to comment
Share on other sites

Mats...

Ikke for å gnåle eller slikt.,men hvor mange tråder skal du lage om dette tema om ditt valg av våpen og kaliber? Vi(alle brukere)tror nokk at du har fått svar på alle dine tidliger s.mål om samme tema. Men jøss det er da gøy med tråder :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en American. Gikk for dette fordi jeg ble rett og slett forelsket i den. Liker ikke at løpet blir så tykt som varmint utgaven. Liker heller ikke Thumbhole da jeg ikke får den opp på skulderen til skytestilling raskt nok. Blir mye knoting med tommelen fra min side. Men smak og behag. Skjønner at du er usikker på vilke våpen og kaliber du skal kjøpe. Hadde de samme tankene i et halvt år. Men til syvende og sist landa jeg på CZ børsa. Hadde jeg vært deg så hadde jeg dradd på våpenbutikk og følt på forskjellige våpen. Men du har ikke sagt noe om brugsområdet?

 

- Takk til Mr.Polar som hjalp meg gjennom kjøpsprossesen!

 

mvh

Skogsturken

Link to comment
Share on other sites

American er den jeg har mest lyst på også :D Kaliberet er bestemt. Det er lenge siden jeg bestemte meg for kaliber.

Har vært å kjent på Marlin 917v på G-sport, likte den veldig godt. Men så liker jeg CZ riflene ENDA bedre :D Mye penere stokk enn den bøkstokken på Marlin rifla.. Får se hva jeg ender opp med. Kjenner en som har en Marlin 917v og er strålende fornøyd, så det blir enten Marlin eller CZ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...