Jump to content

Team RealTree Gore-Tex


Jeger1234

Recommended Posts

har ikke noe erfaring med denne jakken, men gore-tex er en standard på stoffet, og da skal det holde mål (vanntettheten altså).

 

Merk deg at det er packlite, altså ETTlags gore-tex.

Ikke noe slitesterk bruksjakke altså, men som topp regnjakke til å ha i sekken :)

 

Om glidelåsene er YKK er de gode, er de ikke det kan det være riskyrisky..

 

Men tja, vil tro jakken holder mål (som packlite jakke).

Link to comment
Share on other sites

Godt tips om å sjekke merke på glidelåsene, når dem ryker er jo bekledningen nesten ubrukelig.

 

Tanken var å skaffe meg en regn og ruskevær bekledning som er lett å ha i sekken samt noe mer pustende enn vanlig regnklær.

 

Jeg får ta meg en tur nedover til lier i løpet av uka for å ta en nærmere titt på dem.

Link to comment
Share on other sites

Ja gjør det!

 

Sjekk kvalitet på sømmer (tetthet mellom trådene, avslutningene bør være gode og ikke ha noen løse ender som lar seg rive, sjekk at tapingen sitter som den skal og ikke har noen løse fliker)

 

til 500 kan man ikke forvente topp kvalitet på disse punktene, men du bør sjekke den jakken du har tenkt å kjøpe.

 

Er du passe frekk så finner du kanskje en med feil i tapingen og klarer prute den ned i pris. Så limer du bare selv :)

 

Uansett er det neppe arcteryx/klättermusen (ja jeg vil påstå at ingen merker leverer bedre kvalitet enn disse to på skallklær) kvalitet til en sånn pris så det må bli en vurderings sak.

 

Gore-tex reklamasjoner går via gore-tex service, og de pleier være VELDIG grei å ha med å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...