Jump to content

Walther


ssp1

Recommended Posts

Om det er pardini sin så er jeg enig. Men jeg hadde ssp føre jeg kjøpte sp 1

Kvaliteten på Waltheren er nok noen hakk bedre desverre :o

Jeg byttet pga avtrekket på waltheren ikke var no serlig men med microbryter har jeg litt trua på den.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Om det er pardini sin så er jeg enig. Men jeg hadde ssp føre jeg kjøpte sp20.

Kvaliteten på Waltheren er nok noen hakk bedre desverre :o

Jeg byttet pga avtrekket på waltheren ikke var no serlig men med microbryter har jeg litt trua på den.

 

Morini har heller ikke hatt noen hell med sine elektroniske avtrekk, mye klabb og babb.

 

At Walther SSP skal ha så veldig bra kvalitet er jeg ikke enig i, det er bare å se alle probleme det har vært med det våpenet siden langseringen. (forhåpentlig vis er det slutt nå)

De presterte å legge for salg et halvferdig våpen som overhodet ikke svarte til forventningene til en Tysk våpenprodusent.

At de nå plutselig skal være eksperter på elektronisk avtrekk tror jeg ikke på enda :D

 

Har mange bekjente som har og har hatt SP20 i ny og eldre utgaver, de kan ikke få rost de våpnene nok :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
hva er fordelen med å ha siktene så langt bak?

 

Jeg vil tro dette er individuelt, og har mest med hvor synet Ditt fungerer. Øynene kan riktignok trenes opp akkurat som alt annet.

Boka "sikt mot toppen" har et fint avsnitt ang. dette.

 

Jeg og en kamerat får forøvrig hver vår nye Walther SSP i løpet av en ukes tid, så får vi se om "barnesykdommene" er luket ut. Gir tilbakemelding om vårt inntrykk etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

jeppjepp :) ...men sånn er det i Danmark(:

 

siden vi er førstegangskjøpere ønsket vi å handle i Norge, for enkelhetsskyld med tanke på eventuelle problemer man kan få med våpenet etter litt tid. De fleste våpen er rimeligere fra Danmark.

kundebehandlingen hittils har vært meget god, og jeg har mulighet å svippe innom butikken jeg handler av, når som helst, og det er verdt noen ekstra lapper for min del.

 

Vet du om en norsk sjappe med bedre Deal? er ikke for sent å presse de litt for kroner da våpen ennå ikke er hentet og betalt for. (jeg tror jeg har lett over store deler av fjøla allerede altså)

Link to comment
Share on other sites

Nei SSP er det vi har kjøpt.

 

hadde ikke hørt om E`n du snakker om før nå, men har lest litt om den på Walther`s hjemmeside.

er det triggeren som er utbedret på denne, eller hva annet snaskens er forbedret?

Det står E-trigger i spesifikkasjonene, men jeg ser ingen forskjell fra denne og E-triggeren til SSP.

Link to comment
Share on other sites

Ok. ssp e har jo da elektronisk avtrekk istedet for mekkanisk,(og den er i blank utførelse). Delle er da en fordel mtp tørrtrening generelt og med scatt skytesimulator som registrerer lyden på avtrekket.

 

Hadde som sagt ssp før men bytta til sp20 (pardini) Dette pga av innvikla avtrekk på ssp,n

Men grepet med alle justeringsmulighetene og pistolen ellers har ett høyere kvalitets preg en pardinien. Dette er sikkert bare tull syntes mange :) Og di beste resultatene får jeg jo med sp20,n

Om jeg handler fra Danmark når di får den inn så taper jeg uansett ikke så mye tror jeg heller. Tror også jeg kan få innvilget reserve våpen i 22 pga aktivitetsnivået.

Link to comment
Share on other sites

Har Walther SSP og har aldri hatt noe tull. Har byttet tennstift 1 gang på siste 4 år.

Ellers går den som en maskin.

 

Må bare ikke pøse den full av olje som enkelte gjør når dem pusses.....eller pøse på med olje for å tøye brukstiden før neste puss. Da blir det fort trøbbel. Da er det bedre å ta et kjapt puss. Avtrekket er også relativt enkelt å sette seg inn i nå man gidder å studere det.

 

Kjøpte et slikt Rink grep til den, og det synes jeg ble bedre en original grepet, men

det er jo litt smak og behag og hva som passer.

 

Hugs å få med 6-skudd magasiner, men om dere glemte det så kan dem lett modifiseres.

Link to comment
Share on other sites

takk for tips, godt å høre du er fornøyd.

 

pistolene blir sendt i posten idag, (smart å være hyggelig mot postmannen idag... :lol: ) så jeg får nok testa den i helga(:

 

var forøvrig ute etter et grep, så likt som mulig Steyr grepet mitt fra før, og originalgrepet til SSP ser rimelig likt ut ihvertfall. Har kun testet SSP med alternativt grep.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg og en kamerat får forøvrig hver vår nye Walther SSP i løpet av en ukes tid, så får vi se om "barnesykdommene" er luket ut. Gir tilbakemelding om vårt inntrykk etterhvert.

 

 

Nu er den blitt testet!...og har et veeldig godt førsteinntrykk. skal ikke si så mye mer enn det, da det ikke finnes altfor mye erfaring mellom øra ennå...har skutt litt med Ruger`ne til klubben samt noe med en GSP tidligere. SSP`n gikk som e klokke for oss begge og virka veldig kompakt og stabil, med veldig behagelig grep og siktebilde.

i tillegg har vi ordna egen nøkkel til lokalet, så detta blir moro. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...