Jump to content

Råd om utelys og varslar til gluggjakt på rev


Linduvarri

Recommended Posts

Hei, har nett innreidd skyterom/-glugge i eine mønet på nyehuset, og har tenkt å montera lampe på veggen samt revevarsler. Lampen kan eg slå av og på når eg vil med eigen brytar (den vil ikkje stå på heile tida).

Avstand til åtet blir kring 30-40 meter i ein bakke som heller ned mot huset. Har i hovudsak tenkt å nytta rifle med dempar for hus- og nabofreden si skuld i kal 22wmr. Så eg lyt sjå nok til å skyta greit med rifla. Alternativet blir hagle og litt kortare avstand til åtet.

 

Seier takk for tips frå kammerfolk som har gjort dette før :)

 

mvh Lindu

Link to comment
Share on other sites

hei,har selv åte på den avstanden du har tenkt,og det jeg bruker er et gammelt tåkelys fra bil med en billig 230/12v omformer fra ikea faktisk :lol: til varsler bruker jeg driveway patrol 1 motaker/varsler og 2 sensorer.tørrfor og rein påkjørt av tog til åte.dette er vell noe av det billigste man kan gjøre det,men det funker som f.. har skutt noen rever på dette :D

 

tror stig pulver fikser varslere til en billig penge....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ja du må ha strøm skal denne lykten fungere. Men du kan å ordne deg med et fritidsbatteri og en ledning med bryte mellom batteriet og lykten..da slår du bare på lyset i det øyeblikket du skal skyte. Reven blir stående et par sekunder for å finne ut hva dette er,ergo har du tid til å skyte. Så da trenger ikke lyset stå på hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...