Jump to content

Billig Treningsammunisjon


Jaktoman

Recommended Posts

OBS OBS - KAN TOLKES SOM REKLAME!!!

 

Billigste typene jeg vet om i farten er Barnaul, Wolf - dvs russerammo med stålhylser, berdan hetter.

ved litt kvanta får du 308 ammo til under 4,- smellen

 

Av normal sivil ammo er S&B 145 FMJ vært bra greier. Går bra, møkker lite. Trange hettelommer om du skal lade dem om igjen. Ca 6,-/stk. Selges av de fleste forhandlere og via skytterkontoret.

 

Norma Golden Target/NP Match er hakket over i pris. Via skytterlagene som regel. Bra ammo/bra pris

 

Remington UMC er vel som regel litt dyrere en GT. Har hatt litt varierende presisjon i 223. 308/30-06 har jeg ikke hørt eller lest noe negativt om.

Federal American Eagle. Dyrere enn UMC - Ikke fullt Norma JM/Lapua Trainer pris. I min verden hakket ovr både UMC& S&B i både presisjon og kvalitet.

Lapua Trainer - 8-9,-/stk. Klart beste hylsene om du skal lade dem videre.

 

Norma JM - dyrere enn gull. Bra greier - men i min verden ville jeg MYE heller valgt Lapua trainer om du skal ha det beste.

 

Får lønn hver måned fra forhandler av minst ett av de overnevnte merkene - derfor reklameadvarselen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Følger opp denne tråden litt igjen...

S&B sluttet jeg med etter at jeg fikk "back fire" eller hva det heter med en av treningspatronene i 308. Har kjøpt UMC nå ganske billig (6 kr), men synes ikke presisjonen er noe særlig sammenlignet med Lapua Trainer som jeg har brukt en del. Har ikke funnet noe sted som selger Lapua Trainer rimelig lenger (noen som har tips?). Partizan virket ikke dimensjonert for min Montana - måtte bruke makt på sluttstykket.

 

Hva med Norma Trainer som XXL har? Noen erfaringer? Omtrent samme som Golden Target?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...