Jump to content

Våpensøknad med begrunnelse på at Junior skal bruke våpenet?


Sportskytter

Recommended Posts

Kan jeg levere en Våpensøknad på Hagle med begrunnelse på at Junior på 11 år skal bruke våpenet på Figurjakt og Lerdueskyting i sammen med meg, har noen av dere eventuelt vært borti det samme ?

Jeg selger nå to andre våpen en Rifle og en Hagle før jeg søker og har tenkt til å søke på to Halvautomater, tror dere at det er mulig å få godkjent dette?

Link to comment
Share on other sites

Det skal være helt kurant. Jeg gjorde dette selv tidligere i år slik at sønnen min på 12 fikk seg egen rifle til jaktfelt. Fremgangsmåten er:

- Skriv et følgebrev til søknaden der du beskriver formålet. Henvis til våpenforskriften paragraf 15.

- Legg ved kopi av medlemskort i forening/skytterlag som har figurjakt på programmet for både deg selv og junior.

- Få foreningen/laget til å skrive en erklæring om juniors aktivitet og legg denne ved søknaden.

 

Er dette på plass skal du få innvilget tillatelse på vegne av bruker avgrenset til to år av gangen. Etter to år må aktiviteten dokumenteres på nytt for forlengelse, og når junior fyller 16 overføres registreringen under vanlige bestemmelser for dispensasjon fra aldersgrense.

Link to comment
Share on other sites

Ser nå at det står på søknaden at det ikke gis ervervstillatelse til erverv av skytevåpen som i utgangspunktet skal brukes av andre en søkeren selv. Unntak fra denne bestemmelse kan kun gjøres i de tilfelle som er regulert i våpenforskriften.

 

Får prøve å finne våpenforskriften å se hva det står for noe mere ang dette der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...