Jump to content

Hjelp med Premier Reticles.


Østengen

Recommended Posts

Hei.

Er på utkikk etter en kikkert, og har lenge siklet på Premier, Hensoldt, SuB osv. (Dette er ikke en "gå heller for ...., mye bedre!"-tråd)

På eurooptic, som folk her sier seg godt fornøyde med fant jeg Premier Reticles Heritage 3-15X50;

http://www.eurooptic.com/premier-reticles.aspx

De aktuelle er de tre øverste i lista.

Det jeg dog ikke forstår (og som jeg håper noen her kan hjelpe med) er spesifikasjonene på disse.

Den øverste har (etter modellen og retikkelbetegnelse) notasjonen MTC DT.

Hvor de to andre har notasjonen MTC ST

Ikke bare det, men de tre forskjellige kikkertene med samme pris og retikkel har også forskjellig mengde klikkjustering ser det ut som for meg. Henholdsvis 28, 22 og 15 MRAD. Hva er grunnen til dette? Er det bare å gå for den med mest, eller har denne noe de med færre klikk ikke har eksempelvis?

Slik som jeg ser det er spesifikasjonene annet enn antall klikk helt like.

 

Håper noen kan være behjelpelige!

Link to comment
Share on other sites

MTC: "Premier turrets have very positive 1/10 MIL RAD clicks and they also offer the turrets with the MTC Feature. With the MTC feature, the turret will have a harder click than the previous 9 clicks at every full mil. This way you can count how many mils you’re at. Granted, this is not the most important feature but it’s definetly an added benefit."

 

ST/DT står for Singe Turn/Double Turn.

 

http://www.premierreticles.com/pdfs/2009-HT3-15x.pdf

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har en 5-25 x 56 med Gen 2 XR retikkel. Må bare si jeg er kjempefornøyd med siktet, store gode knotter, gode merkbare klikk, og som nevnes over her har jeg et ekstra hardt klikk for hver 1 mrad dvs hver 10 klikk, siden den er delt i 0.1 mrad eller 1 cm pr klikk. Retikkelet jeg har er ypperlig både til jakt og langhold.Du blir i hvertfall fornøyd med siktet.

 

Mvh

Terje

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...