Jump to content

HK-type reimfeste på Ruger Mini-14


73alfa

Recommended Posts

På min Mini-14 har jeg ønsket meg remfeste på siden (slik som på AG3, k98 etc). Jeg kjøpte for en tid tilbake en universalrem fra BlueForce Gear. Denne har diverse universelle innfestinger, deriblandt en stropp med borrelås etc som skal gå rundt forskjefte og handguard. Denne har igjen en spenne på høyre side for å feste remmen i. Problemet med denne er at den dekker siktelinjen mellom de åpene siktene, og at den må fjernes for å kunne dele våpenet for puss.

Siden det i det samme rem-kit'et fulgte med karabinkroker for bruk på HK-type våpen bestemte jeg meg for å lage et slikt øye på Ruger'n.

Jeg knabba en øyekrok fra inngangsdøra på huset (som skal feste til en krok for å holde døra åpen. Samme type finnes på gamle vinduer etc). Denne håndfilte jeg ned slik at den kunne gjenges til riktig type gjenge (amerikansk nr 8 ) for å passe i hullene i Amega-railen på våpenet. Det nermeste jeg kom var å bruke en justerbar gjengebakk for 5/32 som har samme stigning men litt mindre diameter. Denne justerte jeg ørlittegranne opp. Deretter ble øyeskruen herdet kjapt, og så blånert.

 

HKslingattatchment5.jpg

 

HKslingattatchment6.jpg

 

HKslingattatchment8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...