Jump to content

Rådyr i Øyer?


Cameron

Recommended Posts

Selvfølgelig finnes det rådyr i Øyer, men noen stor bestand tviler jeg på takket være gaupa! :twisted: Regner med du skal jakte på statsalmenningen siden du skriver fjellstyre. Ville prøvd så langt ned mot bygda som mulig, i selve Øyerfjellet er det kun sporadisk med rådyr.

Link to comment
Share on other sites

Send en PM til fabarm lion hunter her inne. Han lokket til seg en bukk i Øyer i forfjor, etter ymse anbefalinger 8)

 

Trivelig type, har han som venn på facebook :)

 

Edit: Det finnes et nytt kart, men tror du øyværinger gir bort noe gratis? Nope! :lol:

 

http://oyer-fjellstyre.org/index.php?option=com_content&view=article&id=158:nytt-informasjonskart&catid=52:friluftsliv&Itemid=66

Link to comment
Share on other sites

Det blir alltid kjørt ihjel noen fine bukker på Øyer, husker i fjord da vi skulle på villmarksmessa. Det var en fin 6 tagger.

Men som villdyret skriv så er det en del gaupe der, men tror det skal være rådyr og jakte på. Gjør som villdyret og trekk deg så langt ned mot bygda som mulig :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, da må du slutte og snakke så om det da, du har faktisk 2/4 innlegg som inneholder ordet g**** :mrgreen::mrgreen:

 

Neida, tror du fint kan jakte gaupe der og få resultat :wink: Bare kontakt lokale jegere på øyer, sikker på at dem røper noen hemmeligheter, men du får nok ikke alt på sølvfat der heller.

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da vet jeg at kartet finnes,får se på bokhandel i Lillehammer først,så gjøre meg litt kjent.Fisker mye i Åsta,men i Ringsaker,dårlig med Rådyr så langt inn,men det finnes..Synd med denne Katta!Men det har vel blitt felt noen der oppe siste åra såvidt jeeg vet?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Trenger litt flere rådyrkort i høst av diverse grunner..har bl.a fått et kort av Øyer fjellstyre.mem noen som vet om det er dyr der?Er bare snakk om ett.Er vel kanskje høyt over havet?Ikke så godt kjent der ennå..

 

Flere kort? :D Hadde vært sjeleglad for å få igjen ett jeg :D

 

God tur til Øyer, er nok ikke umulig at du finner noen der oppe :D

Link to comment
Share on other sites

Tom Marius,det er lett for deg å få et kort i nærområdet ditt,særlig om du kan dokumentere en avtale på godkjent sporhund!Skal ha med Svigerfar som er fersk rådyrjeger,så han kan få lufte nyrifla si!Vi har muligens ikke plass til ham på det andre laget vårt..Samtidig skal jeg prøve å jage inn en ny hund vi får nå,så greit med flere kort da det sikkert blir skutt noen bukker i august!Har ikke så store forhåpninger om å se mye rådyr i Øyer,men skal jakte Rein der i høst også,så får se om det dukker opp no..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...