Jump to content

ladedata til 6xc


Kingx

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

har en del erfaringer med 90 grs kuler:

N160: 37-39 grs. Har prøvd med mer krutt, men fikk trykktegn. 39 grs er nok opp mot max.

N150: 36-37,5 grs. Har også her prøvd med mer krutt, men 37,5-38 grs er nok max her også.

 

Presiserer at dette gjelder for min børse. Alle ladningene har gått bra, men det virker som om børsa liker

de ladningene med mest fart.

 

Kuler som er benyttet er Lapua Scenar, V-max, Sako fmj og Berger i 90grs.

Har også skutt med Berger 87 grs og Hornadys 80grs FMJ med meget gode resultater.

 

Dersom du skal prøve tyngre kuler, ville jeg nok gå et par grs ned på startladningene.

 

Har desverre ingen kronograferte ladninger, men håper å få testet litt mer i løpet av sommeren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hei

 

Er det noen som har ladedata til 6xc ? kulevekt 90-107 grs.

 

Vi bygget 3 stk XC børser i fjor.

 

Jevneste og beste presisjon har vi fått med 105 Scenar/105 Berger foran 35-38 grs med Rhino 15/Norma 203B. Jeg har også brukt endel URP/Rh 17 med godt resultat(37-39grs bak de samme kulene)

 

Re/Rh 19 og 40/41grs er også en god resept. Det er D Tubbs gamle konkurranselading. Idag er det Reloader 17 som gjelder

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 years later...

Jeg har to ladninger, som går like bra i min rifle. Løpet er 60 cm og har 1:7 i stigning.

 

1.: 105 gr A-max med 40 gr N19. Gir 933 m/s med SD på 3,3 m/s og ES på 9 (10 skudd).

 

2.: 107 gr Sierra MK med 39,9 gr N19. Gir 934 m/s med SD på 2 m/s og ES på 7 (14 skudd).

 

Løpet mitt er skutt drøyt 1200 skudd nå og COL ligger på 70,85 mm.

 

Noen som har erfaring med hvor mange presise skudd man får ut av en 6XC-pipe?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...