Jump to content

Beretta 92FS


BlommeN

Recommended Posts

Eg har kjøpt meg ein eldre Beretta 92FS. Den er ca 15år gammel og har litt kosmetisk slitasje som riper og litt hakk.

 

Er det noko eg kan gjere med den for at den kan sjå litt finare ut?

 

Er det bedre å berre kjøpe ny sleide? nåken som kjenner priser på slikt? eg har prøvd å søkt på nette uten å finne noko. Så fort eg begynner å søke på Beretta så kjeme eg fort innpå softgun sider :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tror det å kjøp en ny sleide for å få fin finish blir en dyr affære, du kan jo eventuellt høre med en børsemaker om han kan blånre sleiden for deg, mener 92n har en spesiell finish som heter Bruniton eller noe (mulig dette bare er militære pistoler) vet ikke om dette setter noen begrensninger i forhold til blånering, men det kan sikkert en børsemaker svare deg på.

Link to comment
Share on other sites

Ok.

 

Eg trur eg dropper det da. Pistolen fekk eg for ein billig penge og da må eg forvente litt kosmetiske skader.

 

Mulig eg kjøper meg eit nytt løp, det løpet som fulgte med, er gjenget for lyddemper, men når eg ikkje har lyddemper så ser det igrunn berre stygt ut med gjenger på enden.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo kontakte A-tec som lager lyddempere, mener å ha lest at de lager gode 9mm dempere, ellers vil jeg jo si at det å skyte med demper på pistol har ganske lite for seg, blir mer en artig kuriositet i mine øyne, våpenet blir ganske framtungt og dempern dekker ofte siktene, i tillegg vil en ordentlig demper antagelig koste en god del, en brugger & thomet demper kosted f.eks ca 5000kr.

Link to comment
Share on other sites

Eg skyter litt heima i hagen, så naboane mine hadde vel satt pris på ein dempar av og til :P eg har fått godkjenning frå dei (4 stk.) te å skyte i hagen, men det hadde jo vert gøy med ein dempar. Men eg legger ikkje ut 5000kr for ein dempar :S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...