Jump to content

Kjøp av brukt Square Deal ladepresse til 45 ACP.


Skivebom!

Recommended Posts

Noen som har erfaring med Square Deal ladepresse til 45 ACP?

 

Er fersk på selv-lading å er nå iferd med å kansje kjøpe meg en brukt presse.

 

Det skal sies att tennhetteisetteren er i stykker, er dette noe som er vanlig på disse? vanskelig å eventuelt bytte?

Ser det fins rep kit å nye die sett å få tak i på dillo.no, men står ingen ting om selve hetteisetteren.

 

Og når man bytter mellom feks 45 acp til 38 spes eller 357 mag er det mye og nøye innstilliger som skal til? Eller er det forholdsvis enkelt?

 

Hva for type kruttvekt burde jeg ha til en fornuftig pris? og er Seperator og hylsetrommel en nødvendig?

 

Lurer også litt på hva for kuler og krutt som folke vill anbefale i en Colt 1911 Combat Elite .45 ACP med lettet slede og et lengre matchløp.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har erfaring med Square Deal ladepresse til 45 ACP? Ja, har 2 stk, i 9 mm og 40. Veldig fornøyd med 9 mm, Derfor kjøpte jeg en i .40, den var jeg ikke så fornøyd med fordi den ikke ville ha Archipelago kuler, Frontier kuler (rundnesa) går helt fint.

 

Er fersk på selv-lading å er nå iferd med å kansje kjøpe meg en brukt presse.

 

Det skal sies att tennhetteisetteren er i stykker, er dette noe som er vanlig på disse? vanskelig å eventuelt bytte?

Ser det fins rep kit å nye die sett å få tak i på dillo.no, men står ingen ting om selve hetteisetteren. Jeg vet ikke hva den koster, men komplett presse er vel rundt 3000, er det verdt å kjøpe en presse med deffekt isetter ??? Den er svært enkel å skifte om du har deletegningen og 2 tommeltotter.

 

Og når man bytter mellom feks 45 acp til 38 spes eller 357 mag er det mye og nøye innstilliger som skal til? Eller er det forholdsvis enkelt? Det gidder ikke jeg når komplett presse i aktuelt kaliber koster kr 3000. Men det er vel mulig å foreta skifte på halvtimen.

 

Hva for type kruttvekt burde jeg ha til en fornuftig pris? og er Seperator og hylsetrommel en nødvendig? Jeg kjøpte Frankford Arsenal hos jaktdepoet, billig og god nok. Hylsetrommel og separtor kan du også kjøpe hos jaktdepoet for en veldig billig penge, ja det trenger du.

 

Lurer også litt på hva for kuler og krutt som folke vill anbefale i en Colt 1911 Combat Elite .45 ACP med lettet slede og et lengre matchløp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...