Jump to content

Import av våpen for privatperson


Recommended Posts

Hallo

Er det noen som kan hjepe meg med noen spørsmål angående import av våpen?

 

Jeg er på utkikk etter en gammel winchester-kopi, hagle, fra USA.

Hvordan går man fram for å få import våpen av privatperson?

 

Først må man søke om tillatelse. Sender vanlig våpensøknad. Må den være på engelsk? Og må det oppgis noe mer i søknaden til politiet, enn det som gjelder for en vanlig "innlandssøknad"?

 

Så må det sendes en importtillatelse til UD. Sammen med godkjent våpensøknad? (Har hørt snakk om godkjent oversettelse, er dette nødvendig?)

 

 

Når våpensøknad og importsøknad er godkjent så er jeg klar for å kjøpe fra utlandet.

 

Men jeg antar jeg ikke kan handle fra alle våpenforhandlere i USA. Den hagla jeg er ute etter selges av en forhandler uten eksporttilatelse slik jeg har skjønt det. Finnes det kjente våpenforhandlere med "permanent" eksporttillatelse som jeg kan ta kontakt med? Eller hvordan fungerer dette?

 

På forhånd takk for svar

Link to comment
Share on other sites

litt avhengig av hva du er ute etter.. så er det da betraktelig enklere å handle i Europa.

Om det er en kopi av en 1887 ell1897 så er det rimelig greit å få tak i. Ta gjerne kontakt på PM

 

(du må nok påregen et par hundre extra dollars i export avgift fra statene)

Link to comment
Share on other sites

litt avhengig av hva du er ute etter.. så er det da betraktelig enklere å handle i Europa.

Om det er en kopi av en 1887 ell1897 så er det rimelig greit å få tak i. Ta gjerne kontakt på PM

 

(du må nok påregen et par hundre extra dollars i export avgift fra statene)

 

Om du får utførsel for 200 daler er det ett røverkjøp om dagen. Søknadsgebyret til DDTC er 250$ om dagen. Søknadsgebyr på min 350$ er gjengs rate nå om dagen.

 

Ellers helt korrekt - om du er privatperson gjør du best i å se bort fra amerikanske leverandører. Kostnadene ved å drive egenimport av enkeltvåpen fra USA blir ekstremt dyrt og tidkrevende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...