Jump to content

Myrpotas stihårede dachser!


sako_35

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har en av valpene født 10 august 2007 av Myrpotas på Dokka, lurer på hvor de andre valpene har havnet!

Noen som har valper fra det samme kullet?

Far: Stribukkens Hu Brage2

Mor: Akki`s O V Vesla

 

Ta kontakt.

 

Mvh

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Det enkleste er vel å kontakte oppdretteren..? Hun står i telefonkatalogen.

 

Jeg sjekka opp søsknene på DogWeb - men kunne ikke finne eieropplysningene dessverre siden det er forbeholdt klubbene. Men de har ikke deltatt på hverken prøver, utstillinger eller blitt HD-røntget. Dvs. NKK har ikke registert noen slike resultater i DogWeb.

 

Men her er fakta om dem:

 

Myrpota`s Billie 01930/08

Myrpota`s Knerten 01929/08

Myrpota`s Sako 01928/08 (din herremann dette vel)

Myrpota`s Tarja 3 01931/08

Myrpota`s Vilje 01927/08

 

Så er resten opp til deg. Dersom oppdretter ikke vil gi deg opplysningene (skjønner ikke hvorfor det da) så får du henvende deg til Norske Dachshunders Forbund og be dem leite dem opp. Reg. nr. har du jo nå så de er søkbare.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Hei Helga Marie.

 

Har et greit forhold til oppdretter alså! Men jeg har bare fått sånn ca svar på hvor de befinner seg hen!

 

Men tydligvis har du funnet et sted å søke, som ikke jeg kan noe om!

Tusen takk for opplysningene, skal sjekke litt mere på dem.

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Hei.

 

Jeg har en av valpene født 10 august 2007 av Myrpotas på Dokka, lurer på hvor de andre valpene har havnet!

Noen som har valper fra det samme kullet?

Far: Stribukkens Hu Brage2

Mor: Akki`s O V Vesla

 

Ta kontakt.

 

Mvh

 

Sako_35

 

Ser denne først nå.

 

Myrpotas Billie, akkurat fylt 3 år 10. august, lever og bor i Oslo, nærmere bestemt på Vålerenga. Er først og fremst en familiehund som har til oppgave å lufte eierne sine. Sterkt jaktinstinkt førte imidlertid til en liten jaktprøve hos en slektning i fjor før jul. Lykken var umiddelbar og lille Billie fant tre rådyr på sitt første forsøk. Hun holdt ut mer enn fem timer i kupert skogsterreng, stort sett med los hele tiden. Dessverre greide ingen av jegerne med gevær å felle dyrene.

I skrivende stund er det ingen konkrete planer om mer jakt, men kanskje blir det en ny en runde rådyrjakt til høsten.

 

Ellers er Billie en fin turkamerat i skogen, glad i å løpe og ikke helt umulig å få tilbake på innkalling, selv med los. Hun er sterk, både fysisk og psykisk og liker å møte nye mennesker. Hun er ikke veldig glad i små barn, de kan være litt uforutsigbare og da blir hun litt usikker og kan ty til stemmen. Hun er derimot ganske åpen for møter med de aller fleste andre hunder, noe som stort sett går fint. Og er hun løs går møter med andre helt greit.

Billie er også veldig flokkorientert og liker åpenbart bedre å være sammen med folk enn å passe huset alene når alle er på jobb.

Link to comment
Share on other sites

Sterkt jaktinstinkt førte imidlertid til en liten jaktprøve hos en slektning i fjor før jul. Lykken var umiddelbar og lille Billie fant tre rådyr på sitt første forsøk. Hun holdt ut mer enn fem timer i kupert skogsterreng, stort sett med los hele tiden. Dessverre greide ingen av jegerne med gevær å felle dyrene.

Jeg får da inderlig håpe at de ikke prøvde å skyte losdyrene under en jaktprøve?? :shock::shock: Det er fy og skam og fysjom og æsj og mere til, i tillegg til at å bære våpen på jaktprøve aldri skal forekomme!

Link to comment
Share on other sites

Sterkt jaktinstinkt førte imidlertid til en liten jaktprøve hos en slektning i fjor før jul. Lykken var umiddelbar og lille Billie fant tre rådyr på sitt første forsøk. Hun holdt ut mer enn fem timer i kupert skogsterreng, stort sett med los hele tiden. Dessverre greide ingen av jegerne med gevær å felle dyrene.

Jeg får da inderlig håpe at de ikke prøvde å skyte losdyrene under en jaktprøve?? :shock::shock: Det er fy og skam og fysjom og æsj og mere til, i tillegg til at å bære våpen på jaktprøve aldri skal forekomme!

 

 

Les det som prøve på jakt ikke jaktprøve

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Får da inderlig håpe du har rett.... :wink:

 

Kan bekrefte at det var prøve på jakt. Eier er ikke jeger og kjente ikke forskjellen på dette :-)

Hun fikk uansett vist hva slags materiale det er i henne, så flere runder etter rådyr blir det nok.

Link to comment
Share on other sites

Hei Billie.

 

Hyggelig å se at det går bra med kullsøsteren til Sako, og at hun jager rådyr. :) Ser at de ligner på hverandre, Sako har en hvit flekk i brystet, ellers mye likheter.

Sako har vært på en drevprøve i fjor, ble en 2. premie da, skal på flere prøver i år.

Eller vært en del på utstilling med han, blir 2. og 1. premier, noe høyere har vi ikke kommet.

 

I går ble det verifisert revelos for han for først gang, morro var det. :)

Er felt 1 rådyr for han, ble 5 verifiserte rådyrloser og 2 verifserte hareloser i fjor.

 

Han er ellers en meget sosial hund, går veldig godt sammen med små barn. Han er i hundegården om vår, sommer og høst, og med meg på jobb stort sett om vinteren, om han ikke ligger inne her i huset.

Han bor 2 mil øst om Lillestrøm, her er det skog og jorder, så veien til jaktterrenget er relativt kort. :)

 

Hadde vært hyggelig om vi kunne møttes, så de fikk hilse på hverandre, er en del i Oslo, enten på jobb eller privat, så send gjerne en medling privat. :)

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Endelig kom dagen der Sako fikk treffe sin kullsøster, det var ikke planlagt, men de møttes på blodsportrening gjennomført av Oslo Dachshund klubb.

Syntes jeg så likheter, så spurte eier hvor hunden kom fra, viste seg jo å være Billie.

Hun har mye av Sako sine likheter og særegenheter. :)

 

Fikk også følge med Billie og eier på hennes første treningsspor av blod, hun gikk som en gud, med nesa i bakken hele veien på sporet som var lagt, og frem til skanken. :)

 

Sako sitt arbeid i dag, gikk nok mest på overvær! Endte også opp ved skanken.

Fikk også tatt et bilde av Billie. :)

 

billiey.jpg

 

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...