Jump to content

Underlig, CZ 550 i normalkaliber utelatt


raloe

Recommended Posts

I nye Schou katalogen er den borte, finnes bare i Africa kaliber. Villmarksbutikken det samme. På Schou sin hjemmeside, det samme. Winge har den. Innbilte meg at Schou var enerådende importør. Noen som sitter på svaret. Jeg skal ikke ha, jeg har, ble bare litt forundret.

Link to comment
Share on other sites

Prata med Winge om dette for en tid tilbake, de hadde den ikke på lager. Dette står det heller ikke noe om på nettsiden, er vel kun ment som opplysning om våpenet.

 

Winge ringte til importør ang børsa og fikk svar fra Schou at børsa lot seg bestille, men de så ikke noen grunn til å ha den på lager i små kaliber da Tikka kosta mindre. Magnum kalibre hadde de fortsatt som lagervare.

Link to comment
Share on other sites

Det var altså en grunn til utelatelsen. Fortsatt mulig å få tak i for den som ønsker det. Det konkrete alternativet det refereres til oppgis å vere billigere. Det er nok Lite det her tenkes. I hvertfall ikke Hunter. American stokken er i tre, nydelig å skyte med og å holde i. Egentlig ikke sammenlignbart. Men prisen kan nok forstyrre et valg. Nå vet vi at slik er det tenkt på forhånd, for den som skal velge.

Takk for opp og avklaringen.

Link to comment
Share on other sites

I nye Schou katalogen er den borte, finnes bare i Africa kaliber. Villmarksbutikken det samme. På Schou sin hjemmeside, det samme. Winge har den. Innbilte meg at Schou var enerådende importør. Noen som sitter på svaret. Jeg skal ikke ha, jeg har, ble bare litt forundret.

 

Kan nok også være at konkurransen fra andre som importerer CZ også er medvirkende til den Schou sin avgjørelse ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...