Jump to content

Slark i slira


Obsidion

Recommended Posts

jeg lurte på om ikke der kunne være noen her med litt innsikt i hvordan lær oppfører seg..

 

jeg sliter med noe som jeg hører mange kvinner også kan slite med uti åra, med lær slira mi den er blitt veldig slapp og holder dårlig på verktøyet.

jeg kan snu den å riste kniven lett ut, dette er den svarte lærslira som man kan kjøpe til fallkniven H1..

 

er det noen triks for å få den til å trekke seg litt sammen, eller må jeg ut med nål og tråd?

Link to comment
Share on other sites

Du kan som skrevet over her legge den i bløt i lunkent vann og la den tørke. Du kan prøve først å la den tørke i romtemp, du merker ganske raskt om den krymper. Hvis du ikke får ønsket krymp kan du gå på forsiktig med føner etter hvert.

MEN, før du gjør dette må du smøre inn bladet med olje, og pakke inn kniven i gladpak (tynn plastfolie). Jeg pleier også å bruke elektriker tape rundt bladet, men du må tape pent, inken bukler de kan komme frem i læret i krympinga. Dette pga garvesyrer ol i læret spm kan gi skjolder på bladet.

Du bør nok også jobbe med et falsebein i tørkeperioden, mot slutten for å få frem glansen og fasongen på slira.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...