Jump to content

seekins, farrell wtf


Guest loudenboomer

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Jeg har en Ken Farrell Picatinny skinne som jeg kjøpte et par seekins 34mm ringer til her om dagen. Men det "går inta i hop". Rekylstoppen under seekins ringene er for brei for sporet i Farrell skinna. Jeg trodde dette var relatvit sikker kombinasjon sinden begge er llaget etter Mil 1913 standarden. Badger ringer går helt fint på. Samme med warne.

 

Siden ringene er laget i ett stykke vil jeg helst ikke begynne å jukse til noe i garagen heller - å åpne farrell skinna til noe "mumbo jumbo" spec har jeg heller ikke lyst til. Lukter en dyr tur til børsemaker igjen for å få frest bort exact så mye jeg trenger av rekylstoppen i ringene :cry:

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Jeg har sjeket litt opp og dere har rett - var ikke klar over dette - da må jeg til med litt modifisering her. Blir litt elle melle dette merker jeg, Hvem skal under filen. Mulig det er lettere for hobby børsemakeren i meg å modifisere skinna.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Det var kjipt at det ikke passet. Kan du ta noen mål, slik at vi får tilført litt kunnskap om hvilke dimensjonsforskjeller det er snakk om ?

Litt nytte ut av en uheldig situasjon ?

¨

Som Fulmen har skrevet er dette et picatinny weaver problem - om ringene benytter seg av maksimal "tykkelse" på rekylklakk så vil ikke picatinny ringer passe weaver baser eller skinne. Badger ringer er noe smalere i klakken og fungerer på begge systemer.

 

Brukte bare noen timer (nøysommelig) med passende fil, så passer dem helt fint.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...