Jump to content

Rail montering pistol?


CCOB

Recommended Posts

Nå er det kansje noen som ruller litt med øynene :roll: OK så får det være, jeg er på jakt etter en rail montasje for optiske sikter en slik en:

http://www.fab-defense.com/en/category- ... mount.html

 

Men jeg finner ingen i norge som har dette, er det noen der ute som vet hvor jeg kan få tak i en slik til min shadow?

 

Jeg tenkte å begynne med praktisk, men siden våpenet mitt er justert så kan jeg like gjerne begynne i den avanserte klassen.... :D

 

Om ikke annet så kan jeg vere liste fyll i begynnelsen....

 

:-)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvem som selger slike, men...

Og hvilket hylster har du funnet som passer med den montasjen?

 

Ellers tror jeg fort du vil finne ut at det ikke er så gøy å konkurrere i Open med en slik da man blir fullstendig knust.

 

Er ikke pistolen lov i PD lenger, bør du bruke den i standard.

Link to comment
Share on other sites

+1/2/3 osv.

 

Så lenge du ikke har fresa/slipt på ramme/sleide/løp så kan jo alt byttes tilbake som ikke er lov eller skyt i SD.

Å sette rødpunkt på shadowen gjør den ikke om til noe "ræserpang". Du vil bli så grundig knust at det vil ikke være LITT gøy engang...

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle tips, årsaken til at jeg vurderte den klassen var enlekt å greit, den er tunet av Pedersen, den er nå SA, orginal alu grep å avtrekker fra CZ å den har ett avtrekk jeg kommer igjennom med på felt skytinga dvs 1360G....

 

Nei, jeg vet at jeg ikke blir verdens mester, men det hadde vært artig å prøve dette å se hvordan dynamikken i praktisk skyting er.

 

Ta det så enkelt som dette med Hylster, jeg prøvde mange forskjellige, å i og med at jeg er en røslig kar så fikk jeg ikke tak i hverken belte som var langt nok (135 CM) eller ett hylster jeg fikk tak i våpenet på en enkel måte, så per i dag deltar jeg på bane å felt stevner, hylsteret jeg bruker er ett lårhylster av taktical typen, årsaken til min interesse for praktisk er å treffe andre med samme genuine interessen for denne hobbyen, bane plumping fra 25 meteren er greit men jeg vill videre :) Men skal jeg begynne med praktisk så må jeg gå stegene, fra scratch det er det beste så vidt jeg vet, så nå er jeg meldt inn i klubb, så tar jeg det derifra, men som sagt mitt våpen ble satt opp for militær felt så det er det jeg har å jobbe med fra begynnelsen å være liste fyll den første tiden er en ting jeg regner med, men treffer jeg hyggelige folk på stevnene så deltar jeg likevell, det er når det er moro det er muligheter til å være heldig :)

 

Men har dere som har holdt på med dette en stund så kom med råd, det takker jeg for :)

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle tips, årsaken til at jeg vurderte den klassen var enlekt å greit, den er tunet av Pedersen, den er nå SA, orginal alu grep å avtrekker fra CZ å den har ett avtrekk jeg kommer igjennom med på felt skytinga dvs 1360G....

 

Enkelt. Da skyter du bare i Standard.

 

 

Nei, jeg vet at jeg ikke blir verdens mester, men det hadde vært artig å prøve dette å se hvordan dynamikken i praktisk skyting er.

 

men du finner ikke ut "hvordan Open er", med en rødpunkt på Shadowen.

Og som nevnt, blir du så knust at jeg tror ikke det blir så "artig"... :winke1:

 

 

Ta det så enkelt som dette med Hylster, jeg prøvde mange forskjellige, å i og med at jeg er en røslig kar så fikk jeg ikke tak i hverken belte som var langt nok (135 CM) eller ett hylster jeg fikk tak i våpenet på en enkel måte, så per i dag deltar jeg på bane å felt stevner, hylsteret jeg bruker er ett lårhylster av taktical typen, årsaken til min interesse for praktisk er å treffe andre med samme genuine interessen for denne hobbyen, bane plumping fra 25 meteren er greit men jeg vill videre :) Men skal jeg begynne med praktisk så må jeg gå stegene, fra scratch det er det beste så vidt jeg vet, så nå er jeg meldt inn i klubb, så tar jeg det derifra, men som sagt mitt våpen ble satt opp for militær felt så det er det jeg har å jobbe med fra begynnelsen å være liste fyll den første tiden er en ting jeg regner med, men treffer jeg hyggelige folk på stevnene så deltar jeg likevell, det er når det er moro det er muligheter til å være heldig :)

 

Først, lårhylster er i utgangspunktet IKKE lov i praktisk. Det er ett unntak for tjenestegjørende fra Politi/Mil som bruker tjenestevåpenet, med tillatelse fra Match director.

 

for det andre, poenget mitt er at i praktisk MÅ man ha hylster. men jeg vet ikke om noe hylster som kan brukes med den montasjen.

 

Kjøp deg ett greit beltehylster med magholdere. Ta kurset og skyt litt i Standard. For å si det litt stygt, er det bare tull å sette på den rødpunkten og skyte Open.

Link to comment
Share on other sites

Ingen probelm Cardinal det er ikke stygt sagt :)

 

Det er liksom en av "bøygene" dette med hylster.... å jeg kikket litt på klassene så jeg hadde håpet å få tilbakemeldinger lik din, det er liksom litt dumt å stille i langrenn med hoppski......

 

Jeg er dermed på jakt etter belte å hylster som egner seg til en stor kropp å ett våpen jeg er kjempe fornøyd med :)

Link to comment
Share on other sites

CR Speed (som er veldig mye brukt i praktisk) og DAA har belter på opptil 50"/151cm.

En ferdig pakke, er feks http://www.doublealpha.biz/ipsc-holsters-rigs/complete-rigs/daa-pdr-rig

Med dyrere "Race" hylster: http://www.doublealpha.biz/ipsc-holsters-rigs/complete-rigs/combo-race-master-holster

CR Speed rigg (som vel har vært "standarden" i mange år): http://www.doublealpha.biz/ipsc-holsters-rigs/complete-rigs/combo-cr-speed-ws-ii-rig

 

 

Tar du kontakt med www.pvas.no eller wingevapen.no, kan de helt sikkert hjelpe deg med hylster. (du kan fint bestille fra DAA, bare husk at mva omkostninger med fortolling kommer i tillegg.)

 

 

Jeg personlig hadde nok valgt det første, rimeligste alternativet.

Har selv en CR Speed rigg til Open, men en billigløsning til Production-pangen. Kommer nok til å bytte til DAA pakken eller en lign. etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...