Jump to content

retikkel spørsmål zeiss!!


braddenauto

Recommended Posts

Hei!

Har sittet å scrolla i mente å blir ikkje heilt klok,ser at noen plasser står det en ting andre plasser motsatt. kikkerten jeg har siktet meg innpå er Zeiss 6-24x56/m lys så langt.

 

Det jeg lurer på er om denne har et retikkel som er vanlig trådkors med lyset av å dot/kors når lyset er på.Da altså ikkje en stor svart dot/kors i sentret når lyset er av,mer som z plex,4,eller 8.

 

Er det retikkel 60 jeg er ute etter?? eller er det noe annet??

 

Håper på svar skal bestille på tirsdag :) var plana..

Link to comment
Share on other sites

Alt står i dette dokumentet:

http://www.zeiss.de/C12567A800347580/EmbedTitelIntern/ZEISS_DE-RET-EN_Reticles_2011_03/$File/ZEISS_DE-RET-EN_Reticles_2011_03.pdf

 

Dot'en i midten er svart når lyset er av. Om den er stor, er relativt...

 

Siden denne kikkerten ikke har medforstørrende retikkel, varierer dette med forstørringen. Dot'en er tre ganger så stor som de tynne stolpene, og dekker 3cm på 100m med 6x forstørring, og 0.75cm på 24x. (gjelder retikkel #60)

 

De færreste er så gode til å skyte, og har rifler som går så godt, at den feilen man får med å plassere et retikkel som dekker 3cm på 100m, kontra et som er mye mindre, blir et signifikant bidrag til hvor kula treffer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...