Jump to content

Treffpunktendringer


ThomasS

Recommended Posts

Jeg sliter litt med treffpunktendringer. Ikke under skyting, men fra dag til dag. Samlingene er etter min mening svært gode. 5 skudd på en klisterlappe på 100m. Neste dag samler det også 5 skudd på en klisterlappe, men på et annet sted. Opp til 5-6cm unna treffpunktet for dagen før. Etter litt justering av siktet så går børsa rett hele dagen.

 

Rem700 i 6,5x55. Beddet. relativt tung pipe, ca 63cm lang. BR-reflex demper.

 

Det eneste som endres fra dag til dag er at demperen skrues av og på igjen. Kan dette forårsake treffpunktendringer?

 

Kikkerten, en nikon monarc, virker å være klikkfast. Treffpunktet kan skrues en runde rundt på skiva og siste kula havner i det første hullet.

Link to comment
Share on other sites

Det kan helt klart være demperen som gjør dette... prøv å la den sitte å se om problemet blir borte.

Hvis ikke må du begynne å eliminere ting for ting som kikkert temp på pipe osv. men etter som du har bra samlinger så vil jeg tro at det er at du skrur av demper som gjør det... Selv om jeg ikke har hørt om at det skal væra noe problem... Gi tilbakemelding om hva du finn ut da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...