Jump to content

Walther PPK


arshavin

Recommended Posts

Hei!

 

Trenger litt hjelp til å finne ut hva slags ammunisjon jeg kan bruke på min nylig arvede Walther PPK 7.65mm.

Den er datert fra rundt 2.Verdenskrig.

Har liten greie på våpen og derfor lurte jeg på om noen her kunne hjulpet meg med å si hva slags kaliber som passer i den pistolen?

Link to comment
Share on other sites

Vel, viss det står 7.65 mm så er det greit å halde seg til det :) Mykje av ammo til din ppk vil ha .32 ACP på pakken som er same ammo. Eg er einig i at ein skal spørje om råd ang. slikt. Eg har faktisk vore i ein våpenbutikk (!) og spurt etter .32 ACP og fekk .32 S&W long som første alternativ. Eg takka nei og spurte om dei kanskje hadde noko som var litt meir passande...

Link to comment
Share on other sites

Ikke kjøp på nett? Det er det vel delte meninger om vil jeg tro... :wink:

Jeg vil anbefale Jaktdepotet i Drammen... Der får du kjøpt .32auto / 7,65mm MAGTECH FMJ til under 3,- pr skudd (tror jeg.. Gammel prisliste..) :wink:

Har selv en PPK og ammoen fungerer meget bra!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har Walther PP selv i 32ACP og den går kjempefint på Magtech skuddene jeg kjøpte på Jakt depotet.

 

Har også kjørt ett par Fiocchi pakker igjennom den fra XXL, og det gikk veldig bra så lenge en holder seg langt unna blyspissene.I min iallefall går disse i alle retninger. Kjør vanlig FMJ fra Fiocchi så går dette glimrende, er en 2.50 pr skud sånn ca.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...