Jump to content

Noen med Quad som kan hjelpe meg?


AiC

Recommended Posts

Hei! Fikk en børsemaker til å klusse med avtrekket på en Sako Quad Varmint jeg har, og står igjen med noen spørsmål.

 

1: Med nedspent sluttstykke så henger avtrekkeren å dingler(rister jeg på børsa så skrangler den fra side til side), kan ikke huske den var sånn ogrinalt? Når sluttstykket er spent så skramler den mindre. Er det sånn på deres?

 

2: Når jeg stiller avtrekket på 1,5 kg så er justeringsskruen helt ute, slik at den går borti festeskruen til selve avtrekkshuset. Stiller jeg den innover så blir avtrekket tyngre og tyngre. Innbilte meg at avtrekkskruen halvveis ut/innskrudd var ca 1,5 kg før?

 

Hadde satt stor pris på om noen hadde tatt seg bryet med å sjekke hvordan dette er på sin quad?

 

Grunnen til at avtrekket ble fiklet med i utgangspunktet var at avtrekket skulle bli så likt som mulig med en annen børse jeg har. Bestilte ca 1,5 kg, på men fikk selvfølgelig 2kg :roll::evil:

Link to comment
Share on other sites

trur børsisen din har tabba seg ut,slik skal ikke avtrekket vere,men ko har han gjort med det da??????,,,på min quad er avtrekket justerbart til dei fleste tyngder,men fort gjort å rote med ting som er bra,som man vil ha litt bedre,har gjort det sjøl eg .

men har han ødelagt avtrekket ditt,så forlang nytt.

Link to comment
Share on other sites

Skattebo: Det han skulle gjøre var å ta en liten polering og sjekke/stille til 1,5 kg. Kan trygt si jeg angrer, da det egentlig var topp fra fabrikk. Men mye vil ha mer. Får ta lærdom av det og ikke fikle med ting som i utgangspunktet er ok i fremtiden.

Nesten alt på en idiotsikker(trodde jeg) arbeidsbeskrivelse var gjort feil.

 

Sir Dåsemikkel: Jepp det vet jeg veldig godt :cry: Nok en bedrift i våpenindustrien som er krysset ut av min bok :roll:

Har du peiling på hvor langt ut justeringsskruen din er på 1kg? min er som sagt maks ute, og kom da akkurat på 1,55kg. Og da dingler avtrekkeren godt for da er det ingen fjær(?) inni der som holder imot virker det som.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei igjen. Kan jo fortelle litt om hvordan dette gikk til slutt. Prøvde nå i kveld å stille litt igjen. Endte med at jeg skrudde i fra hverandre hele avtrekket, gnikka og myste litt, før jeg skrudde det i hop igjen. Så virka det jammen helt 100 etterpå!! :D Kan nå stille fra ganske lett til ganske tungt og selvfølgelig 1,5kg inni der en plass :D Avtrekkeren er stram og fin med nedspent sluttstykket, og fjærer deilig tungt. Akkurat som de 2 andre Sakoene mine:) Ikke aner jeg hva som var feilen, men det kan egentlig være det samme.

 

Siden jeg nå lærte meg hvordan et Sakoavtrekk er skrudd sammen, endte det med at jeg skrudde i fra hverandre de 2 andre også og rensa for rust og gnikka og knota. Det er noen deler inni her som ruster noe sykt. Ikke selve huset for det er i alu(?) men avtrekkeren og den som ligger imellom avtrekker og sluttstykket(Hva heter den delen?) blant annet. Og når det blir rust her blir det kryp/hakkete og dritt. Men nå er alle gnikka og polert litt på, og de ble veldig gode. Alle er helt like, så langt som jeg kan kjenne, og få ting er bedre enn det:)

 

 

Da er 2 av 3 feil som børsemakeren gjorde retta opp, ikke værst..!

 

Takk for all hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...