Jump to content

"ru" skjefte


Tyren64

Recommended Posts

Har nettop fått 30.06. Å tror ikke denne har vært oljet siden tidenes morgen. Sikker på at dersom jeg har hatt på hansker, så hadde dem hengt fast.

Har¨nå satt den inn med olje, men vet ikke om det er nok......

Noen som har prøvd stålull uten såpe ???? eller andre smarte råd ???

Link to comment
Share on other sites

Hvis den er så ru i treverket at hansker ville blitt sittende ville jeg vel brukt litt fint sandpapir. Begynt med 240 korning hvis du får pusset ned med det ville jeg fortsatt med 400, og deretter 600 før du oljer i det hele tatt. Hvis ikke 240 papiret er nok til å begynne med starter du med 100/120papir.

Pass på nettskjæringa. (Se forøvrig meistro Raudnakke sine eminente tråder om restaurering av stokker under Børsemake og prosjekt).

Så kan du følge en gammel regel jeg hørte en gang. Olje en en gang i timen i et døgn, en gang i døgnet i en uke, en gang i uken i en mnd, og en gang i mnd i et år. Deretter en gang i året..

Link to comment
Share on other sites

Har nettop fått 30.06.

Hva er dette?? en Mauser?

 

Å tror ikke denne har vært oljet siden tidenes morgen. Sikker på at dersom jeg har hatt på hansker, så hadde dem hengt fast.

Har¨nå satt den inn med olje, men vet ikke om det er nok......

Noen som har prøvd stålull uten såpe ???? eller andre smarte råd ???

Treverket har reist bust som en ilter villkatt eller?? Lugger når du skyter??

Er nok bare en puss som Sako. sier som duger. Var slik min Mauser når jeg fikk den, trolig ikke fått tlc siden Adolf la den igjen her på berget :lol:

En god dag med puss i gjeldene valører av gritt, og 20 lag med olje (tynt og tørke av etter hvert lag) og noen gode lag med voks så er greia som en drøm igjen... Min har blitt mer eller mindre kidnappet av en i klubben etter puss og voks, tror faktisk han har utviklet et kjærlighetsforhold til den :mrgreen:

 

Ps: Med stålull i "0000, uten såpe så pusser du lett over når du har fått på ca ti lag med olje, dette klipper bort alt av shait og gjør overfalten smuuuuuth som en ølflaske på lørdagskvelden...

Pusset etter hvert andre lag når jeg hadde fått på en god grunn med olje, damn så glatt og lekker da gett :D

Link to comment
Share on other sites

ja hva er 30.06... :lol: når sant skal sies, så er jeg helt fersk i faget når det gjelder dette kaliber. kjøpte den bare for at jeg var ute etter siktet som sto på den :D Men er jo en 7,62-63. Så blir vel egentlig mauser selv om mauser er veldig mange kaliber. Men velger å kalle den en jakt mauser da det er Winchester som har produsert den, å den ikke har noen likhetstrekk med banevåpen.

Skal se om jeg ikke får inn et bilde av den her senere i dag ......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...