Jump to content

Har handlet meg Miroku 3800.


S.Arnesen

Recommended Posts

Velkommen i klubben. Har 3800, strålande børse. Mi har gått mange tusen skudd på trapbana, aldri trengt å skifte så mykje som eit tennstempel. Litt tung på jakt, men høg treffprosent veg opp for å bære den ekstra halvkiloen. Pass på å smøre opp den ventilerte skikteskinna ein gang i mellom; kan ha ein tendens til å ruste der.

 

Tips: Om den er uten choker, er løpa sannsynlegvis i boring halv og full. Då eg slutta med trapskyting, bora eg den opp til cyl./imp cyl. Skal du bruke den som jakthagle kan det vere verd å vurdere.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbakemeldinger :D Hadde den med på bekkhus for litt tips og triks av den gamle garden i dag, og har nå fått en viss anelse om hva som må til for å få stokken til å passe meg bedre ( for høy og for lite cast off for meg). Fikk også veldig mange hyggelige kommentarer som bekrefter at jeg har gjort ett godt kjøp :D

 

Hagla har orginalt veldig trange choker men den har blitt freset opp i begge rør, så begge rør er nå imellom 1/2 og 1/4 (veldig nærme 1/2). vurderte å få montert choker, men tror ikke det er nok gods igjen på løpet til at det er noen god ide...

 

Men nå er det bare å finne frem en øl og ta min første pusserunde på børsa :D

Link to comment
Share on other sites

må bare få dele mine erfaringer med denne børsa etter ca en uke i mitt eie. Er kjempe fornøyd med børsa og har nå fått hjelt til å tilpasse den til meg. er bare noen få justeringer igjen så er den perfekt til trynet mitt :D

 

Utrolig god børse som har øket gjennomsnittet mitt på trap banen med 4 treff :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

drar opp denne tråden igjen da jeg trenger tips. Skulle gjerne hatt meg ett nytt løp til denne som jeg kunne hatt skeet trangboringer i. Har ikke lyst til å åpne pipene helt i det løpet jeg har da jeg foretrekker å skyte trangt på trap. ifølge børsemaker så var det ikke nok gods til å borre opp til choker, så da er eneste alternativet to løp. var en kar som nevnte at jeg antagelig kunne bruke løpet ifra en browning med løse choker, men han husket ikke modelbetegnelsen på den browningen som "delte" løp med mirokuen, så da er jeg like langt :lol:

 

Alle tips til hvor jeg skal lete mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...