Jump to content

Tilting Optilock ringer?


Vizla

Recommended Posts

Står en del om det her inne. Det er lett å lage tilt med Optiloc mont. Du forandrer ikke plastforingen, men freser av materiale under fremre ring, ev. base for å frigjøre mer klikk i høyde. Det går å shimse mellom ring/ringfot også. Foringen hindrer spenn.

Link to comment
Share on other sites

Står en del om det her inne.

 

Har søkt og får ikke treff på flere tråder enn denne:

 

viewtopic.php?f=24&t=45082&start=0&hilit=optilock+tilt

 

I en annen tråd skriver Sauer150 dette (viewtopic.php?f=14&t=31080&p=350098&hilit=optilock+tilt#p350098):

 

"Bytt til Burris Signature ringer med løse innsatser a.la Optilock men de fås i forskjellige høyder og du kan lage 20 MOA tilt med helt vanlig montasje. Vips slapp du å frese ned kassen, borre for og montere piccatinny osv osv. Litt rart flere her på forumet som frekventerer utenlanske fora ikke bruker samme løsningen."

Link to comment
Share on other sites

Ja, de ringene fra Burris kjenner jeg ikke til, men de virker nok. Så lenge du bruker org. " Basemount", ring skrudd fast til ringfot, er det lett å fikse tilt, org. "Ringmount" i ett stykke er det ikke så lett å gjøre noe med. Dette på Sako rifler, på andre rifler ville jeg skrudd, og limt fast en Picatinny skinne med en gang. Å tilpasse plastforingen på org.montasjen tror jeg blir vanskelig å få bra :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...